تبلیغات ماندگار به شیوه اینفوگرافیک
- رشته تحصیلی
- ارتباط تصویری
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11895;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81421;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11895;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81421
- تاریخ دفاع
- ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
- دانشجو
- شهرام عظیمی
- استاد راهنما
- سیدمحمد فدوی, مصطفی اسدالهی
- چکیده
- عوامل و عناصر بسیاری در شکل گیری اثر تبلیغاتی نقش دارند که برخی از آنها در طی مطالعات هنرمندان و پژوهشگران مورد بررسی قرار گرفته است، با این حال تحقیق و پژوهش در مورد اینفوگرافیک به اندازه کافی صورت نگرفته و همچنان لازم است اطلاعات پراکنده در خصوص عناصر دیداری، فرآوری شده و به دانش نظری در حوزه مطالعات آثار تبلیغی اینفوگرافیک تبدیل شود. از میان تمامی زیر شاخههای رشته گرافیک، اینفوگرافیک روشی است که به انتقال اطلاعات پیچیده به مخاطبان در جهت استفاده سریع تر و قابلیت درک بالا کمک مینماید. نگارنده در این پایان نامه به شیوه کتابخانهای به تشریح عوامل مؤثر در طراحی اینفوگرافیک میپردازد. در این راستا به روند توسعه و انتشار اینفوگرافیک در قالب طراحی اطلاعات و تجسم دادهها پرداخته و اهداف ارتباطی این روش را به مخاطبان شرح می دهد. تأکید این پژوهش تمرکز بر شیوههای ماندگار این روش تبلیغاتی جهت برقراری ارتباط با مخاطبان است. در این راستا ابتدا به عوامل اثربخشی تبلیغات پرداخته و سپس ویژگیهای مذکور را در آثار اینفوگرافیک پی جویی مینماید
- Abstract
- Many elements are involved in the formation of advertising art work, some of them have been evaluated in studies of artists and researchers, However enough research hasn’t been done on the infography and it’s still needed to collect spread information about the visual elements and process them to theoretical knowledge in the field of infographic advertizing work. Of all the sub-fields of graphics, infography is a way to transfer sophisticated data to audiences in order to fast usage and high understanding ability. The author of this thesis will explain the factors involved in infographic design by the way of library research. In this regard, he will discuss about the process of development and dissemination of infography in the form of information design and data visualization and will describes the communication purposes of this method to the audience. The emphasis of this research is focusing on Persistent methods of this advertising method to communicate with the audience. In this regard, at the first, the author will discuss about the factors of advertising efficiency and then will track the mentioned characteristics in infographic works.