عنوان پایاننامه
مطالعه و اولویت بندی تاثیر ابزارهای پیشبردفروش پولی و غیر پولی برانتخاب فروشگاه در صنعت پوشاک ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت (MBA) - مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 400;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67733
- تاریخ دفاع
- ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- پژمان خلیلی
- چکیده
- این تحقیق تاثیر برخی از ابزارهای پیشبرد فروش از جمله کوپن،تخفیف قیمت،نمونه های مجانی،بسته های جایزه و نمایش در فروشگاه را بر امتحان محصول و خرید مجدد مصرف کننده بررسی می کند.هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیراین ابزار به عنوان یکی از اجزای آمیخته بازاریابی بر تصمیم خرید مصرف کنندگان است تا با ارائه نتایج آن به تولید کنندگان و خرده فروشان بتوان گامی در جهت افزایش فروش و پی آن افزایش تولید برداشت.برای این منظور از ابزار پرسشنامه استفاده شده است.روش پژوهش از نظر هدف کاربردی وکمی می باشد و از نظر شیوه گردآوری دادها به صورت میدانی می باشد.تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش از طریق SPSS ولیزرل به بررسی میزان همبستگی رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته و آزمون فرضیه های تحقیق می پردازد. . جامعه آماری پژوهش مشتریان فروشگاه های پوشاک زنانه شهر تهران و نمونه آن مشتریان فروشگاه های مرکز خرید اندیشه تهران می باشد. در پایان یافته ها وپیشنهادات حاصل از بررسی مورد به مورد تجارب فعالان این بخش از صنعت و مشتریان این صنف در راستای توسعه اقدامات بازاریابی آنها ارائه خواهد شد. نوآوری این تحقیق شناسایی، تبیین و مفهوم پردازی کارکرد های ترفیع فروش در صنعت پوشاک است.بنابراین با توجه به خصوصیات کالا و فروشگاه ، باید به این نتیجه رسید که از کدام ابزارهای پیشبرد فروش جهت افزایش فروش استفاده کرد.
- Abstract
- The study investigates the effect of some sales promotion tools including coupon, price discount, free samples, reward package and presentation in the shop about product test and consumer repurchase. The purpose of this study is to investigate the effect of tools as one of the marketing combined components on the consumer purchase decision, in order to achieve sales and production sales with its result presentation to the producers and retailers. For this mean, it is used the questionnaire tools. The research method is the quantitative and applied form for its purpose, it is in the field form for data collection method. The data analysis of the study investigates the relation correlation level between dependent and independent variables and research hypotheses test through SPSS and LISRL. The research statistics population is customers of Tehran women garment shops and as it, Tehran-Andisheh women stores of shopping center. Finally, the obtained findings and proposes of every investigations of the professionals experiences will offer along this part of industry and customers of this trade with respect to their marketing actions development. The innovation of this study is to identify, make clear and conceptualize the outputs of sale promotion in the garment industry. Thus, with respect to the shop and product characteristics, we have to conclude that we have to use which sales tools to increase sales.