عنوان پایاننامه
بررسی سطوح باز نمودی در هم اینجاست اثر فارست و تردی
- رشته تحصیلی
- زبان وادبیات فرانسه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/1865;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70833
- تاریخ دفاع
- ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- پویا استادپور
- استاد راهنما
- اسفندیار اسفندی
- چکیده
- چکیده: داستان مصور که «هنر نهم» تلقی میشود، یکی از مباحثی است که امروزه در دنیا از حیث هنری و از حیث ادبی به آن میپردازند. این هنر نزد جامعهی علمی ایران ناشناخته باقی مانده، حال آنکه خود تلاقیگاه هنرهای سوم و پنجم یعنی هنرهای تجسمی و ادبیات است و در مواردی حتی پا را فراتر از آنها گذاشته و به خلق آثاری منجر شده که تنها به میانجی داستان مصور میتوان بر آنها پرتو افکند. این جستار در پی آنست که برای معرفی داستان مصور به محیط آکادمیک ایران، به بررسی سطوح بازنمودی در کتاب هم اینجاست اثر ژان کلود فارست و ژک تَردی بپردازد؛ این نظریه در بدو امر در حوزهی ادبیات مطرح شده بود. برای این منظور، نخست به ارائه تاریخچهی تحلیلیِ داستان مصور، از اولین نشانههای آن در دوران باستان تاکنون، پرداخته و سپس محققین این حوزه را مورد بررسی قرار میدهیم. در ادامه به معرفی ساختاریِ نظریهی قشربندی سطوح بازنمودی پرداخته و نمایش آن را در اثر هم اینجاست مورد مطالعه قرار میدهیم. فصل پایانی نگاهی به زیباشناسیِ اثر داشته و آثار لایهلایه شدگی بازنمودها را بر غنای اثر مورد مداقه قرار میدهد. کلید واژهها : داستان مصور، کتاب مصور، سطوح بازنمودی، زیباشناسی، اسفندی، تَردی، فارست
- Abstract
- ندارد