توسعه خدمات جدید بیمه ای از طریق خلق مشترک ارزش مطالعه موردی: بیمه دانا
- رشته تحصیلی
- کارآفرینی- توسعه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68567
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- مرتضی سلیمی
- استاد راهنما
- محمود احمد پورداریانی
- چکیده
- امروزه مصرف کنندگان با اینکه بیشتر از هر زمان دیگری انتخاب های گوناگونی از محصولات و خدمات دارند، اما هنوز هم ناراضی به نظر می آیند. شرکت ها، سرمایه گذاری بیشتری روی انواع مختلف محصولات انجام می دهند اما قادر نیستند تا خود را متمایز کنند. مدیران شرکت ها باید تفکر کالا محور و نقش های سنتی و متمایز مشتری و شرکت را به چالش کشیده و اثر همگرایی نقش های تولید و مصرف و یا شرکت و مصرف کننده را آزمون نمایند. استفاده از مشتریان در فرایند توسعه محصولات و خدمات در سال های اخیر توجه بیشتر شرکت ها را به خود جلب کرده و مفهوم خلق مشترک را توسعه داده است. در این تحقیق به دنبال تاثیرهمکاری با مشتریان بر توسعه خدمات جدید بیمه ای باهدف خلق مشترک ارزش : هستیم. از این رو با استفاده از پرسشنامه و با استفاده از متدولوژی معادلات ساختاری به بررسی این موضوع پرداختیم. مورد مطالعه بیمه دانا است که در سال های گذشته خدمات جدید به بازار ارائه کرده است. پرسشنامه تهیه شده بین مدیران بیمه دانا و همچنین مشتریانی که از این خدمت استفاده کرده اند توزیع شد. بر اساس فرمول کوکران تعداد نمونه مدیران 97 نفر و تعداد نمونه مشتریان 386 نفر بود. داده های گردآوری شده با استفاده از نرم افزار پی ال اس تجزیه و تحلیل شد. با مدیریت موفق خلق مشترک ارزش شرکت ها می توانند به دنبال بیشینه کردن طول عمر خدمات و رضایت مشتریان باشند. از مزایای درگیر شدن مشتری ارائه خدمات متمایز، کاهش زمان توسعه، تسهیل یادگیری مشتری، افزایش پذیرش بازار و ایجاد یک رابطه بلندمدت با مشتری می باشد