عنوان پایان‌نامه

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در موفقیت توسعه محصول جدید در صنایع آرایشی و بهداشتی (مورد مطالعه شرکت آریان کیمیا تک)



    دانشجو در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در موفقیت توسعه محصول جدید در صنایع آرایشی و بهداشتی (مورد مطالعه شرکت آریان کیمیا تک)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73293;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73293
    تاریخ دفاع
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    افزایش میزان مصرف مواد آرایشی در کشور و ورود محصولات تقلبی و عدم استقبال از محصولات تولید داخل و شیوع بیماری های پوستی، تغییرات قوانین رقابت و سلیقه مصرف کننده ها و ... مواردی هستند که امروزه بیش از پیش توجه به توسعه محصولات جدید در صنایع آرایشی و بهداشتی کشور را ضرورت می بخشند. امروزه بقای سازمانی در گروی گرایش به سمت محصولات جدید و به کارگیر روشهایی برای ایجاد محصولات جدید موفق است. پژوهش حاضر به بررسی عوامل موفقیت توسعه محصول در صنایع آرایشی و بهداشتی و اولویت بندی آن پرداخته است. بر اساس مدل سه گانه وینستون فرآیند توسعه محصول شامل ایده پردازی، بررسی اولیه و ارزیابی و توسعه و تجاری است. در مدل مو و همکاران(2007) در زمینه کسب و کار های کوچک و متوسط تعداد 46 عامل در 4 دسته شاخص دسته بندی گردیده اند: شاخص های فناورانه، بازاریابی، تجاری، مدیریتی. نتایج تحقیق گویای این مطلب است بین تمامی عوامل فناورانه، بازاریابی، تجاری و مدیریتی، عامل مدیریتی نسبت به بقیه عامل در موفقیت توسعه محصول نقش داشته و عامل فناورانه دارای کمترین نقش می باشد. در شاخص های مدیریتی تیم مدیریتی قوی در شرکت بیشترین و تیم قوی توسعه محصول دارای کمترین اهمیت می باشد.
    Abstract
    Today, survival depends on attitudes toward new products and application methods for the creation of successful new products. This study investigates the success factors for product development in the cosmetic industry and prioritize it based on Winston trilogy new product development, including ideation, evaluation and assessment, development and trade. 4 Identify indicators include: Technological, marketing, business and management indicators. In management indicators, strong management team is most important indicator. In marketing indicators, the first priority is a competitive advantage. In business indicators, the first priority is ability to maintain product brand.