عنوان پایان‌نامه

ارائه مدلی برای تبیین تاثیر کارکردهای شبکه های اجتماعی بر ابعاد ارزش ویژه برند



    دانشجو در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه مدلی برای تبیین تاثیر کارکردهای شبکه های اجتماعی بر ابعاد ارزش ویژه برند" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70327
    تاریخ دفاع
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

    هدف اصلی این پژوهش ارائه مدلی برای تبیین تاثیر کارکردهای شبکه‌های اجتماعی بر ابعاد ارزش ویژه برند می‌باشد. این پژوهش در 3 مرحله انجام شده است. در مرحله نخست، کارکردهای شبکه‌های اجتماعی و ابعاد ارزش ویژه برند از مرور مبانی نظری و پیشینه پژوهش‌های مرتبط استخراج و مدل مفهومی پیشنهاد گردید. در مرحله دوم، ابتدا با توجه به مدل مفهومی پیشنهادی، پرسشنامه‌ای طراحی شد. سپس، با استفاده از روش گلوله برفی خبرگان حوزه شبکه‌های اجتماعی و برند شناسایی گردیدند و پرسشنامه توسط آنها تکمیل گردید. در مرحله سوم داده‌های جمع‌آوری شده مورد تحلیل قرار گرفت و مدل نهایی پژوهش استخراج گردید. براساس اطلاعات محقق این پژوهش جزء نخستین پژوهش‌های حوزه شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که نقش کارکردهای شبکه‌های اجتماعی را بر ابعاد ارزش ویژه برند مورد بررسی قرار می‌دهد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که کارکردهای شبکه‌های اجتماعی بر روی ابعاد ارزش ویژه برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین کارکردهای شبکه‌های اجتماعی بر روی بلوک‌های آن که شامل هویت، گفتگو، حضور، به اشتراک‌گذاری، گروه، روابط و اعتبار هستند، تاثیر مثبت و معناداری می‌گذارد. و نیز ارزش ویژه برند بر روی ابعاد آن که شامل آگاهی از برند، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، رضایت از برند و تصویر برند است، تاثیر مثبت و معناداری می‌گذارد.
    Abstract
    The main objective of this study is to provide a model to explain the impact of function of social networks on the dimensions of brand equity. It was conducted in three stages. In the first stage, the function of social networks and the dimensions of brand equity was extracted by reviewing the literature and related research topics, to present the conceptual model. In the second stage, the questionnaire was designed regarding to proposed conceptual model. Then, experts in the field of social networks and branding were identified using the snowball method and questionnaires were completed by them. In the third stage, gathered data were analyzed and the final research model was extracted. According to the researcher findings, this study is among the first studies of social networks topics because of the impact of functional of social media on the dimensions of brand equity never have been studied up to now. The results show that function of social network has a significant positive impact on the dimensions of brand equity. The function of social networks on its block, which includes identity, conversation, presence, sharing, group, relationships and validity, will have a significant positive impact. As well as brand equity on its dimensions, including brand awareness, brand loyalty, perceived quality, brand satisfaction and brand image, have a positive and meaningful impact.