عنوان پایاننامه
تحلیل کمانش حرارتی ورقهای مستطیلی کامپوزیتی با لایه های محرک پیزوالکتریک
- رشته تحصیلی
- مهندسی هوافضا - سازمان های هوافضایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده علوم و فنون نوین شماره ثبت: 167;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66665
- تاریخ دفاع
- ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- مهدی بهلولی فتوت
- استاد راهنما
- بابک میرزاوند بروجنی
- چکیده
- در این پایان نامه تلاش بر ارائه پاسخ های صریح برای کمانش و پس کمانش ورق های مستطیلی کامپوزیتی به همراه محرک های پیزوالکتریک تحت بارگذاری الکتریکی، حرارتی، مکانیکی و ترکیبی از آنها می باشد. شرایط مرزی ورق به صورت تکیه گاه های ساده در نظر گرفته شده، مشخصات الکتریکی حرارتی مکانیکی مواد به صورت توابعی - - از درجه حرارت فرض شده و در حالت خاص یک نوع نقص اولیه هندسی نیز برای ورق فرض شده است. محاسبات بر پایه تئوری کلاسیک و مرتبه سوم ردی با در نظر گرفتن روابط غیر خطی کرنش جابجایی فون کارمن انجام گرفته - است. بدست آوردن معادلات تعادل و پایداری به کمک روش حساب تغییرات و حل معادلات با استفاده از روش های ریتز و گلرکین صورت گرفته است. اعتبار سنجی نتایج در انواع حالت ها در مقایسه با مطالعات پیشین موجود در نشریات صورت پذیرفته است. اثر پارامتر های طراحی مختلف از جمله ابعاد هندسی، جهت اعمال ولتاژ، لایه چینی و غیره بر روی کمانش و پس کمانش مورد مطالعه قرار گرفته است. در آخر پیشنهاداتی در راستای توسعه موضوع تحقیق برای افراد علاقه مند ارائه شده است. کلمات کلیدی: کمانش، پس کمانش، ورق مستطیلی، کامپوزیت، پیزوالکتریک، گلرکین، حل صریح
- Abstract
- In this dissertation, closed-form solutions for buckling and post-buckling behaviour of rectangular composite plates with surface mounted piezoelectric actuators under electrical, thermal, mechanical, and combined loads is studied. The material properties are supposed to be functions of temperature. In some cases, the imperfection effect of plate is accounted. The formulations are based on the classical theory and higher-order theory of Reddy with non-linear strain-displacement relations of von-Karman. The equilibrium and stability equations are derived with energy principle and solved with Ritz and Galerkin procedure. Results for various states are verified with the known data in the literature. Effects of in-plane compressive loading, electrical loading, lay-up configuration, geometric parameters, and etc are discussed. Some subjects in order to progressing of this works are suggested