عنوان پایاننامه
بررسی نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات شرکت بیمه ما و تاثیرآن در تمایل خرید آنها
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی- بیمه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68171
- تاریخ دفاع
- ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- نیلوفر کاظمیان
- استاد راهنما
- رضا تهرانی
- چکیده
- در سال های اخیر با افزایش تعداد شرکتهای بیمه خصوصی در ایران، رقابت بین شرکت ها افزایش چشمگیری داشته است. مدیران و بازاریابان همواره به دنبال طراحی و استفاده از تبلیغات اثرگذار و در نتیجه جذب مشتریان بیشتر هستند. به همین علت ارزیابی تاثیر تبلیغات و نگرش افراد به آنها همواره مورد بحث بوده است. بررسی مطالعات گذشته نشان داد نگرش به تبلیغات یکی از معیارهای مهم در ارزیابی تمایل خرید افراد است. هدف از این پژوهش بررسی نگرش افراد به تبلیغات شرکت بیمه ما و تاثیر آن در تمایل خرید آنها می¬باشد. 400 پرسشنامه طی یک هفته در سطح شهر تهران، در مناطقی که قبلا به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند توزیع گردید. پس از حذف پرسشنامه های ناقص و غیر قابل استفاده، مجموعا 384 پرسشنامه در دست بود که با استفاده از آزمون رگرسیون و نرم افزار spss تحلیل داده ها انجام شد. یافته ها تمامی فرضیات تحقیق را تایید کرد. بدین معنی که میان نگرش افراد به تبلیغات، نگرش نسبت به برند و تمایل خرید آنها، رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. با توجه به این مسئله، مدیران محترم این شرکت باید نسبت به تقویت برند "ما" و ایجاد نگرش مثبت نسبت به تبلیغات توجه ویژه ای داشته باشند. واژگان کلیدی: نگرش به تبلیغات، نگرش به برند، تمایل خرید، شهر تهران، بیمه ما
- Abstract
- In recent years with increasing number of private insurance companies in Iran, competition among them has increased significantly. Managers and marketers are always looking for the design and use of attractive advertising and thus attracting more customers. Therefore, the evaluation of adverting influence and people’s attitude toward them have always been discussed. The purpose of this study was to investigate the attitude toward Ma insurance company advertisement and its impact on purchase intention. 400 questionnaire were distributed during 1 week in Tehran, in areas that previously were selected by multistage cluster sampling. After eliminating incomplete and unusable questionnaire, 384 questionnaire were obtained and analyzed, using regression test and spss 19. The results of the study confirmed all the hypothesis. Which means there is a significant positive correlation among attitude toward ad, attitude toward brand and purchase intention. According to the research findings the managers of Ma insurance company need to strengthen Ma brand, and have a special attention to create a positive attitude toward advertising. Key words: attitude toward ads, attitude toward brand, purchase intention, Tehran, Ma insurance