عنوان پایان‌نامه

شناسایی مدلی برای قابلیت¬های پویا در نوآوری خدمات مبتنی بر استراتژی رقابتی در شرکت¬های پروژه محور شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی مدلی برای قابلیت¬های پویا در نوآوری خدمات مبتنی بر استراتژی رقابتی در شرکت¬های پروژه محور شهر تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت MBA - استراتژی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 674;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70763
    تاریخ دفاع
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    دانشجو
    مریم ده حقی
    استاد راهنما
    منوچهر انصاری

    هدف این تحقیق شناسایی مدلی برای قابلیت های پویا در نوآوری خدمات مبتنی بر استراتژی رقابتی در شرکت های پروژه محور شهر تهران است . این تحقیق از نظر هدف کاریردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان شرکت های پروژه محور شهر تهران می باشد که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 274 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.ابزار اندازه گیری در این تحقیق پرسشنامه می باشد که روایی محتوای این پرسشنامه توسط استاد راهنما ومشاور و چند نفر از افراد مطلع مورد تأیید قرار گرفته است و از روایی لازم برخوردار می‌باشد. همچنین توسط تایید عاملی تاییدی نیز روایی پرسشنامه مورد آزمون قرار گرفت . پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 87/0 به دست آمد که حاکی از پایایی پرسشنامه می باشد. برای بررسی فرضیه های تحقیق از مدل معادلات ساختاری استفاده شد و مشخص گردید که کارآفرینی خدمات بر روی مولفه های قابلیت پوبا تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین مولفه های قابلیت پویا بروی نواوری خدمات تاثیر مثبت و معناداری داردو نهایتا نوآوری خدمات بر مزیت رقابتی پایدار تاثیر مثبت و معناداری دارد .
    Abstract
    The study aim is to identify a model for dynamic capabilities in service innovation based on the competitive strategy in Tehran project_centered companies. The study is in the applied form for its purpose and its data collection is survey_descriptive form. The statistics population includes all of the managers and experts of Tehran project_based companies which were chosen by cluster random sampling. 274 individuals were selected as the sample. The measurement tool is questionnaire in the study, the content validity of questionnaire has been confirmed by the advisor professor, supervisor and some informed individuals, it has the necessary validity . The validity confirmation of questionnaire was tested by factor confirmation. Its stability was obtained by 0.87 Cronbach alpha coefficient which shows the questionnaire stability. To investigate the research hypotheses, the structural equations model is used, it is determined that the service entrepreneurship has significant and positive effect on the dynamic capability components. Also the dynamic capability components have significant and positive effect on the service innovation. Finally, the service innovation has a significant and positive relation on the fix competitive .