عنوان پایان‌نامه

شناسایی و اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی موثر بر استقبال مشترکین برق در پیک سائی شبکه



    دانشجو در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی موثر بر استقبال مشترکین برق در پیک سائی شبکه" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 468;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68684
    تاریخ دفاع
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    دانشجو
    رضا وثیق
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    محدودیت تولید برق در ماه¬های گرم سال، همواره صنعت برق را بعنوان یک زیرساخت اساسی در کشور ، دچار چالش نموده و ظرفیت های موجود و درحال توسعه نیروگاهها متناسب با رشد بار و نیاز مصرف در زمان پیک بار شبکه ( تابستان ها ) نیست. بنابر این باید راههایی برای پیک سائی شبکه یافت در این زمینه شیوه های مختلفی را برای مدیریت مصرف بکار برده اند . از جمله مواردی که می¬تواند در این امر دخیل باشد عوامل امیخته بازاریابی است. در همین رابطه این پژوهش به منظور بررسی میزان تاثیر هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی خدمات بر میزان استقبال مشترکین برق در پروژه های پیک سائی انجام شده است. نتایج حاصل از پژوهش حاضر که بصورت تمام شمار از 160 مشترک برق بوسیله پرسشنامه محقق ساخته (روایی توسط خبرگان امر و پایایی با محاسبه آلفای کرونباخ تأیید شده) با تجزیه و تحلیل بوسیله نرم افزار SPSS انجام شد، تأیید می نماید عناصر آمیخته بازاریابی خدمات پیک سائی شبکه موثر است و این تاثیر در سطح 5% معنادار است و عناصر محصول ،ترفیع ، قیمت ، فرایند ، کارکنان ، توزیع و امکانات به ترتیب بالاترین تاثیر را دارا بودند، همچنین سایر یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد بین پاسخ دهندگان در میزان تاثیر هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی خدمات بر میزان استقبال مشترکین برق در پروژه های پیک¬سائی بر حسب نوع شرکت و جنسیت تفاوت معنادار وجود دارد. نتایج آزمون تحلیل واریانس یکطرفه نیز نشان داد که در میزان تاثیر هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی خدمات بر میزان استقبال مشترکین برق در پروژه های پیک سائی بر حسب محل شرکت ، میزان قدرت شرکت ،سال تاسیس شرکت و نوع مدرک تحصیلی افراد پاسخ دهنده تفاوت معنادار وجود دارد.
    Abstract
    Electricity production limitation Challenged in the warm months, has electricity industry as a basic infrastructure in the country and developing existing capacity of Power Plant is not proportional in consumption need and growth time at time peak time (summer). Therefore, we must find ways to peak shaving network. In this area have used various ways to manage the consumption . Among the factors that could be involved in is marketing mixed factors. In this regard, this study carried with aims assess the impact of element marketing mix service the on measure meet the consumers in peak shaving projects . The results of the present study that of 160 Electricity shared by the questionnaires (validity and reliability with Cronbach's alpha was confirmed by experts) analysis was performed using SPSS software. approved the marketing mix elements the impact service effective is on peak shaving network and this effective significant at the 5% level And In order had elements of product, promotion, price, process, personnel, distribution and facilities the highest impact. So showed Other findings from this study ,Between respondents There are significant difference at effectiveness of each marketing mix elements service on amount Welcome on the consumers in peak shaving Projects terms of company Type and gender. The results of analysis test one way ANOVA showed that effectiveness of each element marketing mix service on welcomed the consumers in peak shaving projects there is a significant difference according to Place company the strength of the company, years company establishe and the degree Type of respondents.