عنوان پایاننامه
بررسی عوامل موثر بر ریزش (مهاجرت/Churn) مشتریان و مشترکین ADSL شرکت مخابرات ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 444;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 68310
- تاریخ دفاع
- ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
- دانشجو
- سیامک لاری لواسانی
- استاد راهنما
- محمدرحیم اسفیدانی
- چکیده
- پژوهش حاضر به بررسی عوامل موثر بر ریزش (مهاجرت/Churn) مشتریان و مشترکین ADSL شرکت مخابرات استان تهران پرداخته است. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشترکین ADSL به تعداد 400000 نفر از مشترکین فعلی خدمات ADSL و باند پهن شرکت مخابرات شهر تهران بوده است، که تعداد 384 نفر به روش تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان انتخاب شده اند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه بوده است. تجزیه و تحلیل داده های با استفاده نرم افزارهای SPSS19 و Lisrel8. 5 انجام شده است. بررسی نتایج نشان داد که چهار عامل قیمت، موانع جا به جایی، برنامه وفاداری و رضایت مشتری دارای تاثیر معناداری می باشند.
- Abstract
- The present research examines the factors affecting churn customers in Telecom ADSL subscribers in Mokhaberat Organization of Tehran. The research type is descriptive-survay. The research population is ADSL subscribers which consist of 400,000 subscribers than current ADSL services and broadband telecommunications company in Tehran, where 384 randomly selected by using Morgan. The research tool is questionnaire. Data analysis have done by using SPSS19 and Lisrel8. 5 softwares. The results indicated that four factors: price, moving obstacles, loyalty programs and customer satisfaction have significant impact on churn customers.