عنوان پایان‌نامه

طراحی خدمات متعامل بین هنرمندان تجسمی و مشتریان ایرانی



    دانشجو در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی خدمات متعامل بین هنرمندان تجسمی و مشتریان ایرانی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    طراحی صنعتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11268;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74978;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11268;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74978
    تاریخ دفاع
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲

    چکیده روند رو به رشد سرعت تعاملات اقتصادی در دنیای حاضر باعث ایجاد شبکه های تعاملی شده و بستر های ایجاد شده راه های مختلفی برای ایجاد ارتباط بین گروه های متعامل ایجاد کرده است. در این میان هنرمندان پیوسته از راه های سنتی اقدام به ارائه آثار خود کرده اند و به تبع آن مشتریان نیز بر اساس همان را ه ها اقدام به خرید آثار کرده اند. نمایشگاه های ارائه آثار هنری به طور سنتی و فروشگاه های خرید اینترنتی به عنوان روش های جدید از جمله روش های حال حاضر ارائه آثار هستند. از آنجا که عدم ارتباط بین گروه های متعامل باعث تضعیف کیفیات ارتباطی و درک متقابل گروه های هنرمندان و مشتریان شده ضروری به نظر می‌رسد که با تکیه بر امکانات و بستر های موجود طراحی خدمات جدیدی جهت دستیابی به ارتقاء ارتباط بین این دو گروه صورت گیرد. بدین منظور سعی شده تا به بررسی مفاهیم و حوزه های دخیل در این راه به چارچوبی جهت شناخت ابعاد تحقیق دست یافته شود. سپس بر مبنای روش های تحقیق میدانی که شامل مشاهده مشارکتی و مصاحبه و روش پرسشنامه ای می باشد به بررسی چالش های موجود در کشور ایران پرداخته شود. در روند تحقیق سعی شده تا با استفاده از تحلیل مشاهده و نتایج پرسش نامه بر مبنای تحلیل آنها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به پردازش داده ها پرداخته شود. آزمون های استنباطی جهت تحلیل داده ها استفاده شود. تحلیل و ارزیابی داده ها معیار هایی را برای طراحی و خلق طراح خدمات جدید به وجود آورد که این معیار ها خط مشی های اصلی برای طراحی شدند. در ادامه تعدادی از ایده ها بر مبنای معیار ها به وجود آمد و پس از بررسی بیشتر هر کدام از آنها یک طرح به عنوان طرح برتر انتخاب شد. طرح مورد نظر یک وب سایت با ارزش های تعاملی و امکانات افزوده حاصل از تجزیه و تحلیل فضاهای خرید مجازی و حقیقی بوده است. در تمامی روند پروژه سعی شده تا به جنبه های پنهان ارتباطی که رضایت حسی و تجربه کاربری مطلوب را فراهم می‌کند، توجه شود. در مدل ارزیابی پایانی طراحی انجام شده نشان داده می‌شود که گروه های هدف از طراحی جدید رضایت داشته و از آن به عنوان روش کارآمد و رضایت بخش یاد می‌کنند، که این مهم نشان از صحت انجام روش تحقیق و درستی و طراحی ایجاد و ارتقاء آن از روش های سنتی به روش جدید دارد
    Abstract
    Abstract Economical interactions are increasingly growing nowadays and it leads to growth of interactive networks that facilitate the interactions of the group of people involved. But most artists especially the visual artists in Iran often stick to the traditional ways of marketing and selling their art as they used to know for decades and so do most of their customers or art fans. Which consists of mostly traditional exhibitions in art galleries and just a few of them showcasing their works in art online stores. But currently even online stores often lack the thorough means of communication and interaction between artists and buyers in Iran as they should have. And that leads to artist’s misunderstanding of what their fans need. So based on current technical and technological I decided to design a whole new interactive service for the artists to express themselves better and more efficiently and also the buyers can reach them and communicate with them more effectively. So to begin with the first step was to carefully studying the status quo regarding all different accepts that both groups experiencing in every step of their way through out all interactions they usually deal with in the current process. Second step was to determine which platform is the right choice for the service to take place within. And the last phase was to design the actual thing base on the data collecting all the way via questionnaire and statistic research and getting feedback from both target groups. And at the end the results of the new interactive service design got verified and confirmed by the evaluation based on both Iranian visual artists and buyers ratings and explanative answers. Keywords: interaction design, service design, user centered design, economical interactions, user experience.