عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر مراکز هزینه در زنجیره تامین بر شاخص های سودآوری صنایع لوازم خانگی



    دانشجو در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر مراکز هزینه در زنجیره تامین بر شاخص های سودآوری صنایع لوازم خانگی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مهندسی صنایع- صنایع
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 380;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 67411
    تاریخ دفاع
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
    استاد راهنما
    جعفر رزمی

    افزایش منافع صاحبان سهام یا ذینفعان بنگاه های اقتصادی به عملکرد آنها مرتبط است، تغییرات و اثرات عملکردی بنگاه های اقتصادی خود را در خروجی های مالی نشان می دهند. البته این خروجی ها برآیند کلیه عملیات خرید، تولید، انبارداری، فروش و توزیع است. زنجیره تأمین بخش مهمی از شرکت است که دارای بیشترین ارتباط بین همه واحد های مختلف می باشد. لذا مدیریت زنجیره تأمین از دغدغه های اصلی مدیران شرکت ها می باشد. توجه به مدیریت این بخش بدون تمرکز بر هزینه های آن که منجر به افزایش حاشیه سود شرکت خواهد شد، ممکن نیست. بنابراین در این تحقیق با تمرکز بر مراکز هزینه در زنجیره تأمین به بررسی اثر هر کدام از مراکز هزینه بر نسبت های سود آوری شرکت پرداخته شده است. بدین ترتیب با استفاده از داده های عملکردی شرکت در حوزه مالی و همچنین شناسایی مراکز هزینه در صنعت لوازم خانگی، با استفاده از روش های همبستگی به بررسی رابطه این مراکز با عملکرد مالی شرکت و نسبت های سود آوری و میزان اثر هر کدام از آنها پرداخته شده است. بنابراین با توجه به نتایج حاصله در این تحقیق، می توان مدیریت نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت ها را با توجه به مراکز هزینه اشاره شده مورد تحلیل قرار داد و نیز به جهت افزایش ارزش شرکت و در نهایت منافع ذینفعان، راه کارهای اجرایی ای به مدیران صنعت در جهت تغییر استراتژی های مالی در زنجیره تأمین، ارائه نمود.
    Abstract
    An increase in the profit of shareholders or the beneficiaries of a business is contingent on their performance. Any change in the performance of a business and the consequent impacts of such a change will manifest themselves in the financial output of that business. However, these outputs are the total sum of all the operations of purchase, production, storage, sales, and distribution. With the highest level of communication with other units, the supply chain is an integral part of every company, making supply chain management one of the biggest concerns of company executives. Supply chain management is not possible without focusing on its costs that will increase the margin of profit. Therefore, in this study we have focused on cost centers in the supply chain and investigated the impact of every one of these cost centers on profitability ratios. Using the company’s financial performance data and identifying the cost centers in home appliances industry, we adopted correlation methods to investigate the link between these cost centers and the company’s financial performance and profitability ratios, as well as to examine their consequent impacts. The result of this study can be utilized to analyze liquidity management and working capital according to cost centers, as well as to provide industry managers with practical solutions regarding financial strategies in the supply chain so as to increase company market value and the profitability.