شناسایی مدل توسعه نقشه استراتژی سازمان، موردکاوی شرکت سرمایه گذاری صدر تامین
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 66716
- تاریخ دفاع
- ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
- دانشجو
- اسحاق ریاحی سامانی
- چکیده
- امروزه یکی از چالشهای جدی مدیران، پیادهسازی و اجرای استراتژی است. کارت امتیازی متوازن یکی از فراگیرترین و مهمترین روشهای پیادهسازی استراتژی است و نقشه استراتژی یکی از ابزارهای مهم این روش است که از طریق تشریح و ترجمه، نقشی کلیدی در برنامهریزی استراتژی ایفا مینماید. در این پژوهش بر آن شدیم تا با انتخاب یک شرکت ایرانی به عنوان مورد پژوهش، به شناسایی مدلی برای توسعه نقشه استراتژی بپردازیم. در این راستا شرکت سرمایهگذاری صدرتأمین به عنوان مورد پژوهش انتخاب شد؛ چرا که این هلدینگ از یک سو در زمره شرکتهایبرتر و یکی از بازیگران اصلی حوزه صنایع معدنی محسوب میگردد، حوزهای که میتواند با ایجاد هزاران فرصت شغلی و ایفای نقش قابل توجه در رشد اقتصادی، بار بزرگی از توسعه کشور را به دوش بکشد و از سوی دیگر لازم بود تا مورد پژوهش از میان شرکتهایی برگزیدهشود که زمینههای پایهایمورد نیاز پیرامون مباحث استراتژیک را فراهم کردهباشند.در این پژوهش تلاش شد تا با تلفیق یکی از معدود روشهای نظاممند موجود در ادبیات برای شناسایی اهداف استراتژیک و روش تصمیمگیری دیمتل که در تعیین روابط میان این اهداف کاربرد دارد، ابعاد اصلی توسعه یک نقشه استراتژی در نظر گرفتهشود و بر این اساس نقشه استراتژی شرکت صدرتأمین توسعه یابد.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد