عنوان پایاننامه
بررسی نقش کیفیت وب سایت و عادت به آن در تجارت الکترونیک( مطالعه موردی : شرکت قطارهای مسافربری رجاء)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48786
- تاریخ دفاع
- ۱۵ آذر ۱۳۸۸
- دانشجو
- راحیل مهرابی لواسانی
- استاد راهنما
- محمد موسی خانی
- چکیده
- طراحی وب سایت نقش مهمی در جذب و حفظ مشتریان ایفا می کند. وب سایت با کیفیت بالا نه تنها روی تصمیم خرید مشتری تاثیر می گذارد، بلکه یکی از دلایل اساسی و اصلی برای مشتریان به این منظور است که آیا خرید اینترنتی انجام دهند یا خیر. وب سایت با کیفیت ضعیف می تواند منجر به از دست دادن مشتریان به نفع رقبا، افزایش هزینه ها و کاهش سود شود. بنابراین این ضروری است درک کنیم که چگونه کیفیت وب سایت روی عقاید و نظرات مشتریان درباره وب سایت تاثیر می گذارد و منجر به نیت رفتاری استفاده از آن می شود. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی نقش وب سایت و عادت به آن در تجارت الکترونیک در شرکت قطارهای مسافربری رجا پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- همبستگی است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج از نرم افزار لیزرل و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که هر چهار متغیر مرتبط با کیفیت درک شده وب سایت(ظاهر، کیفیت محتوا، محتوای خاص، و کفایت فنی وب سایت) به طور مثبتی بر ادراک مشتری از سودمندی وب سایت تاثیر می گذارند. همچنین ظاهر، کیفیت محتوا و کفایت فنی وب سایت به طور مثبتی بر اعتماد مشتری به فروشنده تاثیر میگذارد. عادت به وب سایت نیز تاثیر مثبتی بر سودمندی درک شده از وب سایت و قصد مشتری به منظور تداوم استفاده از وب سایت دارد. سودمندی درک شده از وب سایت تاثیر مثبتی بر قصد تداوم استفاده از وب سایت و قصد خرید مجدد دارد. اعتماد به فروشنده نیز تاثیر مثبتی بر قصد تداوم استفاده از وب سایت، سودمندی درک شده از وب سایت و قصد خرید مجدد مشتری دارد. قصد تداوم استفاده از وب سایت نیز تاثیر مثبتی بر قصد خرید مجدد مشتری دارد.
- Abstract
- ندارد