عنوان پایاننامه
بررسی اثر بخشی شرکتهای مشاوره مدیریت در ایران بر اساس مدل سلسله مراتب اهداف مشاوره آرتور ترنر
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48834
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۸
- دانشجو
- اعظم سلطانی
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- خدمات مشاوره مدیریت با این نیت مورد استفاده قرار میگیرد که برای کارفرمایان (مشتریان) موثر و اثربخش واقع شود. یکی از روشهای سنجش اثربخشی خدمات مشاوره مدیریت، توجه به سلسله اهداف مشاوره مدیریت بر اساس مدل آرتور ترنر است. در این مدل هشت سطح برای اهداف مشاوره در نظر گرفته میشود. پنج سطح اول (فراهم نمودن اطلاعات موردنیاز، ارائه راهکار برای حل مسئله، تشخیص و بازتعذیف مسئله، ارائه پیشنهاد و همکاری در اجرا به اهداف مرسوم و عملیاتی معروفند. سه سطح آخر ( کسب موافقت و ایجاد تعهد، تسهیل آموزش مشتری، بهبود مستمر اثربخشی سازمان) را سطوح مکملی مینامند. بر اساس این مدل، خدمات مشاوران و یا شرکتهای مشاورهای هنگامی که به سطوح بالایی و در نهایت هشت برسد در واقع اثربخش خواهد بود. هدف این پژوهش بررسی اثربخشی خدمات مشاوران مدیریت بر اساس مدل آرتور ترنر است. این پژوهش بر اساس گردآوری دادهها، در گروه پژوهشهای توصیفی و در زیرگروه آن در دسته تحقیقات میدانی قرار دارد. همچنین به علت در دسترس نبودن کل آزمودنیهای جامعه آماری، از نمونهگیری اتفاقی غیراحتمالی و گلوله برفی استفاده شده است. در ادامه به تجزیهو تحلیل دادهها با استفاده از آزمون دوجملهای که جزو آزمونهای ناپارامتریک است، پرداختیم. در نهایت مشخص شد خدمات مشاوره مدیریت پایینتر از سطح پنجم سلسله اهداف ترنر قراردارد و در واقع مشاوران تا سطوح نهایی اهداف که به اثربخشی میانجامد فاصله دارند. بدیهی است سایر نتایج در ادامه این مجموعه خواهد آمد. در انتها، پیشنهادهایی نیز برای کاربران و پژوهشگران آینده مطرح شده است.
- Abstract
- ندارد