عنوان پایان‌نامه

بررسی فرسودگی شغلی دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی دولتی شهر تهران در سال تحصیلی ۸۷-۸۶



    دانشجو در تاریخ ۰۹ تیر ۱۳۸۷ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی فرسودگی شغلی دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی دولتی شهر تهران در سال تحصیلی ۸۷-۸۶" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش بزرگسالان
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 38628;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1351ع
    تاریخ دفاع
    ۰۹ تیر ۱۳۸۷

    فرسودگی شغلی شامل احساس خستگی عاطفی، مسخ شخصیت و عدم موفقیت فردی در کار است.این پژوهش فرسودگی شغلی دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی دولتی شهر تهران را مورد بررسی قرار داده است. روش تحقیق توصیفی و از نوع زمینه یابی است. نمونه این تحقیق 134 نفر از دبیران زن مراکز پیش دانشگاهی دولتی شهر تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی در دسترس انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسش نامه فرسودگی شغلی محقق ساخته می باشد.نتایج تحقیق نشان داد که در کل فرسودگی شغلی دبیران در مولفه های خستگی عاطفی، مسخ شخصیت، عدم موفقیت فردی کمتر از حد مورد انتظار می باشد. و بین سن با فرسودگی شغلی دبیران و همچنین میزان تحصیلات، تعداد سالهای تدریس و نوع ماده درسی و فرسودگی شغلی دبیران تفاوت معنی داری بدست نیامد. در مورد ارتباط تعداد سالهای تدریس در دوره پیش دانشگاهی و فرسودگی شغلی در دو مولفه خستگی عاطفی و مسخ شخصیت رابطه معنی داری بدست نیامد، و فقط در ارتباط مولفه سوم یعنی عدم موفقیت فردی با تعداد سالهای تدریس در دوره پیش دانشگاهی تفاوت معنی دار بود.
    Abstract
    Job exhaustion includes emotional burn out, depersonalization and personal unsuccessfulness in job This research has evaluated job exhaustion in female teachers in pre university institute of Tehran We use survey method for this study Samples of this research are 134 female teachers who teach in governmental pre university institute of Tehran, that were selected randomly Instrument of this study is job exhaustion questionary that researcher instructs it Results showed that in general teachers job exhaustion in emotional burn out depersonalization personal unsuccessfulness are less that we expect and there aren't significant difference between age and teacher's job exhaustion and also between education, years of teaching and type of study and teacher's job exhaustion There aren't significant relationships between years of teaching in pre university period and job exhaustion in two elements of emotional burn out and depersonalization and just there is significant relationship between third elements means Personal unsuccessfulness and years of teaching in pre university period.