عنوان پایان‌نامه

بررسی تصویرسازی در پوسترهای کودکان



    دانشجو در تاریخ ۰۸ اسفند ۱۳۸۶ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تصویرسازی در پوسترهای کودکان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    تصویرسازی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 7445;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 38534
    تاریخ دفاع
    ۰۸ اسفند ۱۳۸۶
    دانشجو
    ژاله رفیعی
    استاد راهنما
    یعقوب آژند

    تصویر، وسیله ارتباط غیر کلامی و زبانی بین المللی برای تمامی انسانهای جهان است. دنیای پهناور تصویر امروزه اهمیت زیادی دارند. تصایور مربوط به کودکان (کتابهای مصور و پوسترها) بخشی از این دنیای وسیع را شامل می‌شوند و تصاویر نیاز درونی کودک که همانا میل به دیدن و شناخت جهان اطرافش است را برطرف می‌سازند. در این رساله تصاویر پوسترهای کودکان بررسی شده است. پوسترهایی که برای کودکان تهیه می‌شوند حاوی تصاویر هستند و نوشته‌ها در آنها کمتر استفاده می‌شود. پس تصویرسازی در این پوسترها اهمیت ویژه‌ای دارد. هنرمندی که برای کودکان کار می‌کند باید روحیه آنها و مطالب مورد توجه آنها را به خوبی بشناسد. با توجه به این ضرورت در بخش‌های اول و دوم این رساله به روانشناسی کودکان و مراحل رشد آنها بررسی شده است. پوسترها نوعی وسیله اطلاع رسانی و آموزشی برای کودکان هستند که بار اصلی معنایی آن به عهده تصاویر است به طور کلی پوسترهای کودکان را می‌توان به سه بخش آموزشی، تزئینی و فرهنگی تقسیم کرد. پوسترهای آموزی مانند الفبا آموزها که معمولاً هر حرف الفبا با تصویری به کودکان معرفی می‌شود پوسترهای تزئینی عموماً شامل تصویری متعلق به قهرمانان کارتونهای کودکان هستند و پوسترهای سینما و تئاتر کودکان را می‌توان در گروه پوسترهای فرهنگی قرار داد.
    Abstract
    Image, it is a non speech, communicational too l and an international language for all people e in the world. The wide image world is very important now a day. Images for children (pictorial books and posters) are a part of this wid e world and images fill children's desire to see and recognize the world around t hem. In this article the image s and posters for children has been studied. Posters provided for children, have more images rather than writings. Therefore, drawing in these posters has an especial meaning. An artist who works for children has to know children' s mentality and should be familiar with subjects that are interesting to them. In the first and second chapters, children 's psychology and their growing stages have been explained. Posters are an informative and educational tools for children in which the images have the main meaning burden. In general, children's posters could be divided into three sect ions: educational, adorn mental and cultural. In the educational posters like the one used to teach alphabet, usually each letter's introduced to the children with an image . Adorn mental posters generally are images of a hero in the children's cartoon s. Cinema and theater posters for children could be placed in the cultural sect ion .