عنوان پایان‌نامه

تحلیل ماهیت و ویزگی های ذهنیت فلسفی و بررسی ذهنیت فلسفی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد



    دانشجو در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تحلیل ماهیت و ویزگی های ذهنیت فلسفی و بررسی ذهنیت فلسفی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53210
    تاریخ دفاع
    ۲۴ اسفند ۱۳۸۷

    چکیده تحقیق: بررسی و تبیین ذهنیت فلسفی و سنجش و مقایسه ذهنیت فلسفی دو گروه دانشجویان سال اول و دوم رشته های تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت و مدیریت آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به عنوان هدف اصلی این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است . برای دست یافتن به این دو هدف از دو روش تحلیلی وپس رویدادی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان سال اول ودوم سال تحصیلی 1388/1387 دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران به تعداد 34 نفر بودند که ذهنیت فلسفی آنها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته 60 سئوالی مورد سنجش قرار گرفت که ضریب پایایی آزمون با استفاده از روش آلفای کورنباخ 74 % بدست آمد و برای این منظور از روش سرشماری استفاده شده است. داده های پژوهش نشان داد که فلسفیدن همان تفکر است و به اعتقاد اسمیت ذهنیت فلسفی دارای سه بعد جامعیت ، تعمق و انعطاف پذیری است.و همچنین داده های آماری پس از تجزیه و تحلیل نشان دادند که تفاوت معنی داری بین دانشجویان رشته تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت و مدیریت آموزشی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران وجو ندارد.
    Abstract
    Abstract: Investigating and explaining the philosophic mindness, evaluation and comparing the philosophic mindness of two groups of students in first and second fields of history, philosophy of education and educational management of the Faculty of Psychology & Educational Sciences of Tehran University as the main purpose of this research has been studied. To achieve these two purposes two analytical methods and causal-comparative were used. The sample of this study were all the first and second year students of the academic year 1387-1388 of Psychology Faculty & Educational Sciences of Tehran University that were 34 people and their philosophic mindness were examined with the use of questionnaires of 60 questions that the test reliability coefficient was obtained 74/0 using Cronbach's alpha and for this purpose a census method has been used. Research data showed that making philosophical is thinking and Smith believes that the philosophical mindness has three dimensions: comprehensiveness, penetration and flexibility. After analyzing, the statistical data showed that in terms of philosophical mindness there aren't any significant differences between the students of history, philosophy of education and educational management major of the Faculty of Psychology & Educational Sciences of Tehran University