عنوان پایان‌نامه

اثرگذاری شرکتهای همکار در شبکه های خدماتی بر برداشت مشتری از نام تجاری شرکت مرکزی (مطالعه موردی شرکت همکاران سیستم



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "اثرگذاری شرکتهای همکار در شبکه های خدماتی بر برداشت مشتری از نام تجاری شرکت مرکزی (مطالعه موردی شرکت همکاران سیستم" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52600
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۸

    شرکتها با بستن قرارداد و یا شراکت با دو یا چند شرکت دیگر برای انجام فعالیتهایی مشخص، در راستای امور مشتریان، خود به خود با شبکه های خدماتی درگیر می شوند. در این میان بررسی ارزیابی مشتریان از فعالیت های خدماتی که توسط همکاری مشترک چند شرکت ارائه می شود، می تواند راهنمایی موثر برای شرکت ها جهت بهبود عملکرد کلیت شبکه و استحکام جایگاه استراتژ‍یک آنها باشد.رویکرد دوسویه یک شرکت با یک مشتری که مبحث اغلب تحقیقات موجود می باشد، به خوبی نمی تواند ماهیت پیچیده روابط خدماتی بین شرکتی امروزی (B2B) را نمایان سازد. در این تحقیق به بررسی چگونگی ارزیابی مشتریان از شرکت ها در یک شبکه خدماتی و تاثیر آن بر ارزیابی از نام تجاری شرکت فروشنده مرکزی، پرداخته شده است. مدل مفهومی در این تحقیق، تاثیر عملکرد شرکت های همکار بر ارزیابی مشتریان از شرکت فروشنده مرکزی را بررسی می نماید. قدرت نشان تجاری و استحکام روابط برقرار شده بین شرکتهای همکار و شرکت فروشنده مرکزی و مشتری عوامل اصلی تاثیر گذار بر این روابط هستند. جامعه آماری در این تحقیق مشتریان شرکت همکاران سیستم در نظر گرفته شده است که از خدمات شرکت های تحت لیسانس این مجموعه استفاده کرده اند و داده های مورد نظر با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده اند. نوع تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و روش آن بر اساس نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است و به طور مشخص از نوع مدل معادلات ساختاری است. برای توصیف داده ها از جداول فراوانی و در مرحله استنباط از آزمون های همبستگی پیرسون، تحلیل مسیر و معادلات ساختاری، با کمک نرم افزار SPSS و LISREL استفاده گردیده است. پنج فرضیه در این تحقیق مطرح شده اند که دو فرضیه آن مورد تایید قرار نگرفتند. نتایج تحقیق حاکی از آن است که عملکرد شرکتهای همکار در شبکه تاثیری مستقیم و مثبت بر ارزیابی های مشتریان از شرکت مرکزی دارد. در این میان استحکام رابطه بین شرکت مرکزیومشتری و اهمیتخدماتارائهشدهبوسیلهشرکتهای همکار، اثرات عملکرد شرکت همکار بر ارزیابی مشتری از شرکت مرکزی را تعدیل می نماید.
    Abstract
    Companies signing contracts or going into partnership with other companies for specified activities towards customers affairs will automatically get involved in service networks. In the meantime, the examination of customers evaluation of service activities presented by partner firms could be a very helpful guide for focal selling firm to improve network performance and strengthen the strategic position of it. The individual firm to individual customer dyad approach that currently dominates the literature does not adequately capture the complex nature of today's B2B service relationships. This research has taken the state of customers' evaluation towards companies in a service network into consideration and has examined the influence of that on the evaluation of the brand of the focal firm. The conceptual model in a research examines the influence of partner firms' performance on the evaluation of customers towards the focal firm. Brand strength and the strength of relationship between the firm and the focal selling firm are the main factors having effect on such relations. There have been five hypotheses in this research, two of which have not been proved. The results show that the activities of partner firms in the network have direct and positive influences on the customers' evaluations of the firm. In the meantime, the strength of relationships among the focal firm and customers and also the services presented by partner firms will modify the effects of the partner firms on the customers' evaluation of the focal firm.