عنوان پایان‌نامه

شناسایی و الویت بندی عوامل موثر در اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت خودرو (مورد کاوی شرکت ساپکو)



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و الویت بندی عوامل موثر در اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت خودرو (مورد کاوی شرکت ساپکو)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 47210
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۸
    دانشجو
    مریم نجفی
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    از مهمترین تغییرات ایجاد شده در صحنه کسب‌وکار، تغییر در ارزش‌های قابل عرضه به خریداران بوده است که به عنوان عامل اصلی موفقیت در سازمان‌های فعلی شناخته می‌شود و سازمان‌های پیشرو در هر صنعت موفقیت خود را مدیون توانایی در عرضه و ارائه ارزش بیشتر به خریداران در مقایسه با رقبایشان می‌دانند بازاریابی رابطه مند به دنبال برقراری چنان روابطی با مشتریان هدف است که مجدداً در آینده از شرکت خرید کنند و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضامندی فراوان در مشتری ایجاد کرد و آنچه را برای او ارزش تلقی می‌شود، مورد توجه قرار داد تا در نتیجه وفاداری او نسبت به شرکت مستحکم شود. مدیریت ارتباط با مشتری نیز در پی ارائه ارزش‌های بیشتر برای مشتری و دست‌یابی به مزایای ملموس و غیر ملموس ناشی از این رابطه است. در دنیای کنونی توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی به شمار میرود.در این راستا در این تحقیق شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت خودرو مورد بررسی قرار گرفته است.به این منظور پرسشنامه‌ای جهت تعیین و اولویت‌بندی عوامل موثر در اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس ادبیات موضوع طراحی گردید. بر این اساس فرضیه‌های تحقیق که عبارت اند از: دارای اهمیت بودن مدیریت دانش، بکارگیری تکنولوژی، بازاریابی درونی، نقش مدیریت ارشد، یکپارچگی سیستمها و فرهنگ/ساختار سازمانی بر اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع توصیفی- تحلیلی می‌باشد. جامعه آماری در این تحقیق روسا، مدیران و معاونین شرکت ساپکو می‌باشد. همچنین از آزمون Student T-test در جهت بررسی فرضیه‌های تحقیق استفاده شده است. تحلیل داده‌ها نشان داد که کلیه عوامل شناسایی شده فوق الذکر در اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری دارای اهمیت می‌باشد.
    Abstract
    ندارد