عنوان پایان‌نامه

تاثیر کلاسهای ضمن خدمت ICDL بر عملکرد کارکنان حوزه ستادی در معاونت آموزش وزارت بهداشت



    دانشجو در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر کلاسهای ضمن خدمت ICDL بر عملکرد کارکنان حوزه ستادی در معاونت آموزش وزارت بهداشت" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش بزرگسالان
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45664;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1532ع
    تاریخ دفاع
    ۲۹ خرداد ۱۳۸۸
    دانشجو
    حبیبه عباسی

    هر کشوری ترکیب پیچیده ای از سازمانها و موسسات مختلف می باشد. از این رو سازمان و ویزگیهای آن، تعیین کننده اصلی جایگاه آن کشور در مقایسه با کشورهای دیگر و منطقه از هر نظر مخصوصا توسعه می باشد. و در هر سازمانی نیروی انسانی مهمترین عنصر می باشد و توسعه آن سازمان نیز در پرتو آموزش و گسترش این عنصر اساسی تحقق خواهد یافت. لذا سازمانها در سایه آموزش می توانند قابلیت های کارکنان را افزایش داده و با به روز کردن اطلاعات و مهارت هریک از آنان می توانند گام موثری در توسعه و پیشرفت سازمان بردارند. این پژوهش به منظور بررسی تاثیر کلاسهای ضمن خدمت ICDL بر عملکرد کارکنان حوزه ستادی معاونت آموزشی وزارت بهداشت انجام پذیرفت که در این رابطه اهداف فرعی شامل بررسی تاثیر دوره های آموزشی ICDL بر سرعت و میزان حجم کار کارکنان ؛ دقت کارکنان در انجام کار؛ جاذبه شغلی و علاقه مندی کارکنان در انجام وظایف شغلی؛ رفع نیازهای شغلی و احاطه بیشتر کارکنان بر کار و محیط کار؛ سهولت کار کارکنان می باشد. این پژوهش از نوع کاربردی و روش استفاده شده در آن توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری آن شامل کارکنان (کارمندان و کارشناسان) رسمی و پیمانی حوزه ستادی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد که تعداد آنها 139 نفر می باشد که همه دوره ICDL را گذرانده اند. با توجه به اینکه تعداد افراد جامعه آماری محدود بود پرسشنامه بین همه کارکنان توزیع شد. از این تعداد, 106 پرسشنامه تکمیل شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور بررسی هدف ها، 26 سوال در قالب یک پرسشنامه بسته با استفاده از طیف لیکرت با 5 درجه خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم و خیلی کم تهیه گردید و برای تجزیه و تحلیل داده ها از برنامه نرم افزاری SPSS از روشهای آماری توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی) و از روشهای آماری استنباطی (T-test تک نمونه ای) استفاده شد. براساس نتایج تجزیه و تحلیل پرسشها هر 5 هدف ما تائید گردید به عبارتی گذراندن کلاسهای ضمن خدمت ICDL بر عملکرد کارکنان حوزه ستادی معاونت وزارت بهداشت تاثیر داشته است که این نتایج با یافته های بالوت و تیماز (2001)، بارت و همکاران (2006) ،آتن، دان (1994)، بارتن و هایدن (2006)، یونگ (1995) وکوزما (2000)، خجسته چترودی (1384)، مزیدآبادی فراهانی (1384) ، پورحسن زرندی (1385)، حسینی هنزایی(1384) و قائد
    Abstract
    Every country is a complex combination of difference organizations and institutions. Therefore, the organization and its characteristics, are determine that country's main position in comparison with other countries and regions especially for development. And human resources in any organization are the most important element of the organization and its development will be realized by education and expansion of in the light of this essential element. Therefore, organizations can increase employee and each of them can be an effective step in the development organization to take, capabilities and skills to update information by education. This study investigated "The effect of in- service ICDL’s classes on the staff’s performance of Deputy Ministry for education [of health] ". There are sub-objectives in this regard include effects on the ICDL course on the speed of staff 's workload; staff 's care in work; job Attractions & staff 's favorites for perform the duties of their job , job's needs & more professional staff with surrounded on the work and the workplace; convenience of the duties of the employees. This study is application and methods of used is descriptive - survey. That's population included employees (staff and experts) and formal treaty Staff in Deputy Ministry of Health and Medical Education that its number is 139 people who had spent ICDL course. Given that the number of individuals was limited so questionnaire was distributed among all employees. 106 questionnaires completed and were analyzed. In this study, to evaluate the hypothesis, were prepared 26 questions in the form of a closed questionnaire using Likert range of 5 degrees with very high, high, medium, low and very low. for analysis of data was used the software SPSS Descriptive statistical methods for frequency, percent frequency and inferential statistical methods for T-test single sample. Based on results, every five hypotheses considered and were confirmed, goals were conf