عنوان پایان‌نامه

بررسی عوامل موثر بر اعتماد مصرف کننده و تمایل به خرید در تجارت الکترونیک (مورد مطالعه شرکت هواپیمایی ایران ایر)



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی عوامل موثر بر اعتماد مصرف کننده و تمایل به خرید در تجارت الکترونیک (مورد مطالعه شرکت هواپیمایی ایران ایر)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45269
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۸۸
    دانشجو
    مریم رنجبری
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    طی سال های گذشته، تجارت الکترونیک باعث شده که سازمان ها رشد اقتصادی خود را افزایش دهند، موانع ورود به بازار را کاهش دهند، کارایی و اثربخشی خود را بهبود دهند و هزینه های خود را نیز کاهش دهند. در واقع بسیاری از مصرف کنندگان نیز در استفاده از اینترنت مزایایی را یافته اند: راحتی، انتخاب بیشتر برای محصولات و خدمات، حجم وسیع اطلاعات و صرفه جویی در وقت. به منظور رسیدن به رشد بیشتر، سازمان ها نیاز دارند که مشتریان و عقاید آنها را بشناسند و رابطه قوی با آنها برقرار کنند. اعتماد مصرف کننده جنبه مهم تجارت الکترونیک می باشد و شناخت پیش زمینه ها و پیامدهای آن به دلایل زیر قابل توجه می باشد. نخست اینکه، پیش زمینه های اعتماد ما را قادر می کند از اهمیت نسبی عوامل تأثیرگذار بر اعتماد آگاهی و شناخت پیدا کنیم. شناخت این عوامل نقش مهمی را در ایجاد شاخصهای مناسب برای تسهیل اعتماد ایفا می کند. دوم اینکه پیامدهای اعتماد ما را قادر می کند که اهمیت اعتماد و اثرات آن را بر رفتار خرید آنلاین را بهتر بشناسیم. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی عوامل موثر بر اعتماد مصرف کننده و تمایل به خرید در تجارت الکترونیک در شرکت هواپیمایی ایران ایر پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی – پیمایشی است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج از نرم افزار لیزرل و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که از ویژگیهای فروشنده، شهرت درک شده و اطمینان و تضمین سیستم به طور مثبتی با سطح اعتماد مشتری رابطه دارد. تمایل به اعتماد(ویژگی مشتری) نیز به طور مثبتی با سطح اعتماد مشتری رابطه دارد. اعتماد مشتری نیز به طور مثبتی با نگرش وی به فروشنده و به طور منفی با ریسک درک شده از خرید اینترنتی رابطه دارد. همچنین ریسک درک شده به طور منفی با نگرش مشتری به فروشنده و تمایل وی به خرید اینترنتی مجدد رابطه دارد. نگرش مشتری به فروشنده نیز به طور مثبتی با تمایل وی به خرید اینترنتی مجدد رابطه دارد. کلیدواژه: تجارت الکترونیک، اعتماد، ریسک درک شده، نگرش
    Abstract
    ندارد