بررسی راه های افزایش وفاداری مودیان مالیاتی در شهرستان بهبهان
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45296
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۸
- دانشجو
- طیبه صالحی فرد
- چکیده
- وفاداری مشتری یا ارباب رجوع به عنوان یک عامل استراتژیک در موفقیت و پیشرفت مؤسسات دولتی و خصوصی در محیط متغیر و متحول امروزی است،که در مؤسسات دولتی چندان به آن توجهی نمی شود،به همین دلیل نارضایتی های ارباب رجوع در بخش دولتی بیشتر است و برگشت آنها به این مؤسسات به اجبار بوده و گاه در صورت امکان فرار از این مؤسسات و یا تقلب و اجتناب از پرداخت هزینه های مربوطه می شود. مالیات به عنوان یکی از درآمدهای با ثبات دولت در سطح ملی است که افزایش آن داخلی و توسط ملت ایران تعیین می شود،که کم و بیش باید جایگزین درآمدهای متلاطم ناشی از فروش نفت که تعیین آن در بازارهای جهانی و خارجی است شود،وسازمان امورماالیاتی کشور و زیرمجموعه های آن در شهرهای کشور متولی این امر در دریافت مالیات است که باید نهایت بررسی ها و رسیدگی های لازم در رضایت و برگشت وفادارانه مؤدیان خود را انجام دهد.اما واقعیت امر این است که مقوله مالیات هنوز در کشور ما جای خود را پیدا نکرده و تمام تلاشها و تحقیقات برای بررسی راههای افزایش رضایت و وفاداری مؤدیان مالیاتی در حال انجام است که این تحقیق که یک تحقیق پیمایشی است،نیز با بررسی این موارد سعی دارد تا راههائی را جهت فرهنگ سازی مالیاتی،پرداخت به موقع مالیات،کاهش فرار مالیاتی و افزایش تمکین مالیاتی شناسائی کند و راهکارهائی را ارائه دهد.
- Abstract
- Nowadays, customer loyalty is strategic factor for public sector and private company. Also this topic is impotant problem for taxation organization. Therefore this essay survey factors and ways for increasing tax payers loyalty. This is a descriptive servey study which its research population was 7200 tax payers and sample size was 364 tax payers and the data gathering instrument was a self adminstered questionnaire and the data was analyzed through the spss software. Achieved results from this research indicate: Complex regulations is most important factor