عنوان پایان‌نامه

بررسی وضعیت مشتری مداری و عوامل موثر بر آن در میادین میوه و تره بار شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی وضعیت مشتری مداری و عوامل موثر بر آن در میادین میوه و تره بار شهر تهران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45270
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۸
    دانشجو
    الهام هاتف
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    مشتریان، محرکان اصلی برای سازمان های تجاری که به دنبال بهبودهای عمده در مسیر پیشرفت هستند، به شمار می آیند. هیچ کسب و کاری بدون مشتری قادر به ادامه حیات نمی باشد. بنابراین، بسیار ضروری و حیاتی است که هر سازمان و موسسه ای، چارچوبی برای درک، تجزیه وتحلیل و ارزیابی وضعیت رضایت مشتریانش داشته باشد. تلاش و تحقیقات فراوانی که امروزه در جهت ارتقای ابزارهای مدیریت عملکرد و گسترش نگرش مشتری مداری توسط محققین و کارشناسان صورت می گیرد، بیانگر آن است که رضایت مشتری، یکی از مهمترین عوامل در تعیین موفقیت سازمان ها در امر تجارت و سودآوری بشمار می آید. در نتیجه ایجاد و پیاده سازی سیستم های اندازه گیری و پایش رضایت مشتری، بعنوان مهمترین شاخص در امر بهبود عملکرد از نیازهای اساسی سازمان های امروزی به شمار می رود. بنابراین در این تحقیق نیز با درک ضرورت و اهمیت موضوع مشتری مداری و اندازه گیری رضایت مشتری و با درنظر گرفتن سازمان میادین میوه و تره بار بعنوان نمونه مطالعاتی (بعنوان سازمانی که بطور کاملا مستقیم و بیش از دیگر سازمان های اداری با مشتریان فراوانی در ارتباط می باشد)، درصدد شناسایی عوامل موثر بر مشتری مداری و تعیین ضریب اهمیت عوامل شناسایی شده جهت ارتقاء سطح رضایت مشتری در این سازمان هستیم. این تحقیق به لحاظ روش انجام، تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر هدف نیزکاربردی است. متغیرهای مستقل که عوامل شناسایی شده موثر بر رضایتمندی مشتری (متغیر وابسته) در سازمان مذکور هستند، عبارتند از : بعد اطلاع رسانی ، بعد رفتاری کارکنان، بعد فضا و تجهیزات فیزیکی، بعد کیفیت محصولات ارائه شده ، بعد نحوه اداره شکایات که متناسب با هر یک از این عوامل و رضایتمندی مشتری؛ 5 فرضیه تدوین شده است. فرضیات تحقیق، با روش های: t استیودنت، ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون معنی داری ? در رگرسیون خطی و در نهایت روش رگرسیون گام به گام، آزمون شده که نتایج تحقیق حاکی از این است که : میزان رضایتمندی مشتریان به سازمان میادین میوه و تره بار تهران، بین زیاد> 25/3 > متوسط می باشد. امتیاز سازمان مذکور در بعد اطلاع رسانی معادل 25/2 (بین کم و متوسط و نزدیکتر به کم)، در بعد نحوه برخورد و رفتار کارکنان معادل 21/3 (بین متوسط و زیاد و نزدیکتر به متوسط)، در بعد فضا و تجهیزات فیزیکی معادل 67/2 (بین کم و متوسط و نزدیکتر به متوسط
    Abstract
    ندارد