عنوان پایان‌نامه

طراحی الگوی ارتباطات بازاریابی یکپارچه در راستای بهینه سازی مصرف گازوئیل در صنایع استان زنجان



    دانشجو در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی الگوی ارتباطات بازاریابی یکپارچه در راستای بهینه سازی مصرف گازوئیل در صنایع استان زنجان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45090
    تاریخ دفاع
    ۱۴ شهریور ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    این تحقیق، به تاثیر عوامل ارتباطات بازاریابی یکپارچه و متعاقب آن عوامل آمیخته ترفیع بر بهینه سازی مصرف نفتگاز در صنایع استان زنجان پرداخته است . در چارچوب مفهومی که در این مطالعه پیشنهاد شده تمامی عوامل آمیخته ترفیع یعنی ، تبلیغات، پیشبرد فروش ، بازاریابی مستقیم ، فروش حضوری و روابط عمومی بر ایجاد فرهنگ مصرف درست و بهینه فرآورده های نفتی بویژه نفتگاز موثر می باشد.روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی و همبستگی می باشد.در این تحقیق پرسشنامه ای شامل 30 سوال طراحی گردیده است .نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از دو روش آزمون دوجمله ای و تجزیه و تحلیل واریانس فریدمن با نرم افزار SPSS فرضیه های تحقیق را در مورد اثرات مستقیم متغیرها بر مصرف بهینه نفتگاز مورد بررسی قرار می دهد . نتایج حاکی از تاثیرات مثبت متغیرهای مذکور بر مصرف بهینه فرآورده های نفتی می باشد . سعی ما مشارکت در ادبیات علمی از طریق بررسی عوامل موثر بر بهینه سازی نه تنها به منظور کاهش مصرف فرآورده بلکه به عنوان روشهایی جهت فرهنگ سازی در این زمینه بوده است.در نهایت استفاده از روشهای مختلف مبتنی بر عناصر آمیخته ترفیع نظیر ( تشکیل جلسات توجیهی ،تبلیغات ،اعطای جایزه مصرف و ...) با توجه به نتایج فرضیات تحقیق پیشنهاد شده است.
    Abstract
    In this study, the integrated marketing communications factors and the subsequent promotion of combined factors gasoline consumption optimization industry in Zanjan province has paid. Conceptual framework proposed in this study all factors that combined promotion, advertising, sales promotion, direct marketing, sales and public relations person on creating the right culture of consumption and improved oil products is particularly effective gasoline. Present a descriptive research method is correlated. The study questionnaire included 30 questions designed. Results of data analysis using two binomial test and Friedman analysis of variance with SPSS software research hypotheses about the direct effects of variables optimal consumption gasoline to examine. Results indicate positive effects of these variables on the consumption of petroleum products is optimized. We are trying to participate in scientific literature by examining factors optimized not only products but also to reduce consumption as ways of making culture in this area has been. Finally, using different methods based on elements such as the promotion mix (Briefing meetings , advertising, award of use, ...) the results of hypotheses have been suggested