بررسی رابطه بین اعتبار نام تجاری با وفاداری مشتری(مورد مطالعه : بانک پارسیان )
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44919
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۸
- دانشجو
- امیر موسویان
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- مدیریت و حفظ مشتری از اولویتهای مهم مدیران در صنایع خدماتی مثل بانکداری میباشد. در بازاریابی این یک بینش پذیرفته شده است که کسب مشتری جدید بسیار پرهزینهتر از برقراری ارتباط عمیقتر و گستردهتر با مشتریان فعلی میباشد. بنابراین، به طور کلی از دست دادن یک مشتری برای صنعتی مثل بانکداری که نمونهای از خدمات رابطهای بلند مدت میباشد باید به عنوان یک نگرانی و نقطه ضعف نگریسته شود. ایجاد و حفظ وفاداری مصرف کننده به نام تجاری در قلب برنامههای بازاریابی شرکتها به ویژه در بازارهای رقابتی با افزایش عدم اطمینان و کاهش تمایز محصولات و خدمات قرار دارد. علاقه به اتخاذ این دیدگاه استراتژیک از ارزشی ناشی میشود که وفاداری به نام تجاری برای شرکتها در موارد زیر ایجاد می کند: 1- مانع اصلی ورود رقبا 2- افزایش توانایی شرکت در پاسخ به تهدیدهای رقابتی 3- فروش و درآمد بیشتر 4- کاهش و حذف حساسیت مشتری به تلاشهای بازاریابی رقبا. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی رابطه بین اعتبار نام تجاری با وفاداری مشتری در بانک پارسیان پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان بانک پارسیان میباشد که در اردیبهشت ماه سال 88 به شعب بانک پارسیان در شهر تهران مراجعه کردهاند. جهت آزمون فرضیههای تحقیق و بدست آوردن نتایج از نرم افزار لیزرل و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که اعتبار نام تجاری به طور مثبتی با وفاداری مشتری رابطه دارد. بین اعتبار نام تجاری با تعهد مستمر و رضایت مشتری رابطه معناداری یافت نشد. رضایت مشتری با فعالیتهای حمایتی توصیه دهان به دهان و وفاداری مشتری رابطه مثبت و با تمایل مشتری به تغییر نام تجاری رابطه منفی دارد. وفاداری مشتری با نیات توصیه دهان به دهان رابطه مثبت دارد. بین تعهد مستمر و تمایل مشتری به تغییر نام تجاری نیز رابطه مثبت وجود دارد. بین وفاداری مشتری و تمایل مشتری به تغییر نام تجاری رابطه معناداری یافت نشد. کلیدواژه: تجارت الکترونیک، اعتماد، ریسک درک شده، نگرش
- Abstract
- ندارد