عنوان پایان‌نامه

بررسی میزان تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی (P۴) بر افزایش سهم بازار و فروش گروه شرکتهای مجتمع سنگ چینی نی ریز



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی میزان تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی (P۴) بر افزایش سهم بازار و فروش گروه شرکتهای مجتمع سنگ چینی نی ریز" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44448
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    منصور صمدی
    دانشجو
    پیام سلیمی

    در جهان فرا رقابتی امروز ، راز بقاء و موفقیت سازمان ها، درک ساختار رقابتی بازار است.دستیابی به این درک، مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری از آمیخته بازاریابی(4P) در بازار به منظور دست یابی به سهم بازار بیشترمی باشد. در این پژوهش محقق به دنبال شناسائی و بررسی شاخص هائی از عوامل آمیخته بازاریابی می باشد که بیشترین تاثیر را در جذب و حفظ مشتریان گروه شرکت های مجتمع معادن سنگ چینی نی ریز دارد تا بتواند با شناسائی و اولویت بندی آنها به مدیریت شرکت در رابطه با تصمیم گیری های بازاریابی کمک رساند . جامعه آماری تحقیق، مشتریان و نمایندگان توزیع گروه شرکت های مجتمع معادن سنگ چینی نی ریز می باشند که کل جامعه آماری به تعداد 97 نفر به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد. در این پژوهش از مطالعات کتابخانه ای ومیدانی و پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردیده و روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. نتایج بدست آمده از تحقیق نشان داد که میزان تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی در افزایش فروش و اندازه سهم بازار شرکت مورد پژوهش یکسان نبوده و متفاوت می‌باشد. همچنین مشخص گردید که دیدگاه مشتریان از تاثیر بکارگیری مجموع عوامل آمیخته بازاریابی در افزایش فروش و اندازه سهم بازار محصولات شرکت از حد متوسط بالاتر ودر حد زیاد می باشد. این تاثیر در خصوص عامل های محصول، قیمت و ترفیع از حد متوسط بالاتر و در مورد عامل توزیع از حد متوسط پائین تر است و در نهایت اولویت‌بندی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و اندازه سهم بازار شرکت از دیدگاه مشتریان به ترتیب محصول، ترفیع، قیمت و توزیع می‌باشد.
    Abstract
    The present research under the title of "A survey of effects of marketingmix in increasement marketshare of productes of NEYRIZ co." was counducted with the main objective of studing and evaluating increasing sales and marketshare of NEYRIZ co. products with considering the customer's attitude. In this research with view to the research the model, one major and four minor hypotheses have been propounded. In order to execute present research descriptive measurement of research method has been used. Statistical group is containing all of the major customers (distribution agencies) of products of NEYRIZ co. We selected the whole of statistical group as our statistical samle with considering some factors such as the group volume and importance of the customer's ideas and so on. Then we sent 110 questionnair to the addresses of these customers of NEYRIZ co. and finally we recived 88 questionnairs. (Filled by 88 customers). Collection of data of this research was performed through the using of questionnaire and existing documents and after the collection of the all questionnaires and scoring them, resulting data was evaluated with using descriptive and inferential statistical methods. Overally ; the results showed the major hypothesis of the research is confirmed at 95% confidence level.That is , the customers ideas utilizing of marketingmix factors in increasing the marketingshare of NEYRIZ co. is effective at the acceptable condition. In other words, in normally condition utilizing the marketmix factors caused in increasement of the sales and company's marketshare. Also, it was definded that with the customers ideas , 3 factors from 4 factors marketingmix is very effective in increasing the marketshare of products of company.Or in another words , the attitude of customers firm , 3 elements of 4 elements as : product , promotion and price is much effected in increasing of sales and marketshare NEYRIZ co. and place factor has the lowest role in increasing of marketshare of NEYRIZ co…