عنوان پایاننامه
انتخاب مناسب ترین شیوه ورود و توزیع محصولات دارویی ایران در بازارهای خارج
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44500
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۸
- دانشجو
- مرتضی هاشم
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- چکیده جهانی شدن بازارها، افزایش فشار رقابتی، ایجاد فرصتهای بازرگانی و تمایل به رشد و بقا به گسترش حضور در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه منجر شده است. شرکتهایی که به شکل جهانی فعالیت می کنند، بندرت عملیات خود را در کشور بصورتی مستقل انجام میدهد. صنعت داروسازی از صنایع سود آور و مهم جهان بشمار میرود. کسب سهم مناسب در این بازار نیازمند توسعه صادرات فرآورده های دارویی می باشد. از اینرو درک درست از انتخاب شیوه ورود محصولات دارویی و نیز روشهای مدیریت کانالهای توزیع می تواند به این چالش کمک میکند. دراین تحقیق تلاش شده است که کلیه روشهای ورود و توزیع مورد استفاده در صنایع دارویی بیان و مزایا و معایب هر روش بیان گردد. نتایج این مطالعه نشان میدهد که روش صادرات مستقیم در شیوه ورود، و روش کانال مستقیم در روش توزیع مناسبترین روش ورود و توزیع محصولات دارویی ایران در بازار کشورهای خارجی می باشد. واژه های کلیدی: ورود، توزیع، کانال بازاریابی بین الملل، استراتژی
- Abstract
- Abstract Globalizing the markets, increasing the competitive pressures, initiating commercial opportunities and tending to develop and stabilize, caused to increase attending in the markets of the developed and developing countries. The companies which work globally rarely operate independently. Pharmaceutical Industry is considered as one of the important and profitable industries of the world. In order to accomplish and obtain an appropriate situation in this market, it is required to develop the exportation of the pharmaceutical products. Therefore founding correctly the way of choosing the most appropriate method of importing the pharmaceutical products and also the methods of the managing the distribution channels, could help to pass this challenge. In this article it would be sought to state all of the entry and distribution methods that are used in the Pharmaceutical Industries and it would be explained the advantageous and disadvantageous of each method. The results of this research show that Direct Export Method in the Entry Method and Direct Channel method in the Distribution method are the best methods of the entry and distribution of the Iranian products in the foreign countries' markets. Keywords: Entry, Distribution, International Marketing Channel, Strategy