عوامل تاثیر گذار بر فروش تابلوهای نقاشی نوگرا در نگارخانه های شهر تهران و ارائه الگوی بهینه فروش
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44649
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۸
- دانشجو
- حمید رضا آریانا
- چکیده
- هدف از انجام دادن این پژوهش درک اهمیت مدیریت بازاریابی هنری و پاسخ به این پرسش است که کدام الگوی فروش برای مدیران و صاحبان نگارخانه مناسب است،دراین تحقیق همچنین سعی برآن است که عوامل تاثیرگذار بر فروش در چارچوب یک مدل عمومی شناسایی شده ونقش آنها در ایجاد مزیت رقابتی جهت دست یافتن به بازاری وسیع تر و غنی تر در داخل کشور و حضور فعال در بازارهای جهانی بررسی شود. داده های مورد نیاز این تحقیق ، از بررسی های کتابخانه ای و میدانی(پرسشنامه) به دست آمده از خریداران و بازدیدکنندگان نگارخانه ها ونمایشگاههای شهر تهران گردآوری شده است و اطلاعات پرسشنامه با استفاده از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف،فریدمن ودوجمله ای تحلیل گردیده است. تحلیل اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان وخریداران تابلوهای نقاشی نوگرا بر لزوم انجام فعالیت های بازاریابی هنری(مانند گسترش تبلیغات، ایجاد تسهیلات قسطی، ارتقاء تابلوهای نقاشی به لحاظ قاب بندی، شهرت هنرمند نقاش،ویژگی های ظاهری و محتوایی اثر و بخصوص توجه به سبک هنری مورد استفاده) در راستای اهداف مدیریت هنری برای یک نگارخانه به عنوان یک بنگاه اقتصادی و تابلوهای نقاشی به عنوان کالاهای اقتصادی با ضرورت تغییر نگرش خریداران نسبت به سرمایه ای بودن کالای خریداری شده تاکید دارد.
- Abstract
- The aim of this study to understand the importance of marketing management and artistic response to the question of which model for sales managers and gallery owners is suitable, this research has also tried to thoroughly Factors Affecting Sales within the framework of a general model of their role identified create competitive advantage to obtain a broader and richer market in the country and an active presence in international markets will be investigated. Data of this research, has been based on library and research field (questionnaire), obtained from costumers and visitors of Tehran galleries and exhibitions which has been collected using questionnaires and data testing of Kolmogrov – Smirnoff, Binomial and Friedman Test analysis. Analyzed data from visitors and consumers of modernist paintings on the necessity of art marketing activities (such as developed Advertising, installment facilities, improving in terms of frames paintings, famous painters,specification and morphological characteristics of art, especially considering about the uses art styles) management objectives for an art gallery as an economic enterprise and paintings as economic goods, with customers need attitude toward capital goods being purchased are emphasized .