عنوان پایان‌نامه

ارزیابی اثر بخشی تبلیغات (Promotion) صنعت بیمه در زمینه ی بیمه ی مسوولیت حرفهای پرستاران



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی اثر بخشی تبلیغات (Promotion) صنعت بیمه در زمینه ی بیمه ی مسوولیت حرفهای پرستاران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 43966
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۸

    موضوع این تحقیق ارزیابی اثربخشی تبلیغات صنعت بیمه در زمینه بیمه مسئولیت حرفه‌ای پرستاران است که در آن از مدل آیدا استفاده شده است. جامعه آماری آن پرستاران شهر تهران هستند . هدف ، شناسایی مرحله‌ای از مدل آیدا که بیشترین تأثیر را در اثر‌بخشی می‌گذارد، همچنین کمک به پرستاران که دارای شغل پر مخاطره‌ای هستند برای رسیدن به آرامش حین کار و نیز دفاع از حقوق مادی و معنوی آنها می‌باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گرد‌آوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد، متغیر مستقل آن تبلیغات و متغیرهای وابسته، توجه، علاقه، تمایل و خرید است. نمونه ما 375 نفر می‌باشد و برای نمونه‌گیری از روش خوشه‌ای تصادفی که بیمارستانهای دولتی و خصوصی خوشه‌های آن هستند استفاده شده است. روشهای آماری مورد استفاده این تحقیق آزمون دو جمله‌ای، تحلیل واریانس تک عاملی و تجزیه و تحلیل واریانس فرید من می‌باشد. در آخر نتایج به دست آمده از تحقیق درستی فرضیه‌ها و این فرضیه کلی را که تبلیغات صنعت بیمه در زمینه بیمه مسئولیت حرفه‌ای پرستاران اثربخش نبوده است تأیید کرد، یعنی تبلیغات صنعت بیمه در هیچ مرحله‌ای از مدل آیدا اثربخش نبوده و ترتیب اهمیت رتبه‌های چهار مؤلفه‌ مدل آیدا، علاقه،‌ تمایل، خرید و جلب توجه می‌باشد و اینکه شرکتهای بیمه باید بیشتر به ایجاد علاقه در پرستاران توجه کنند.