عنوان پایان‌نامه

بررسی میزان اثربخشی نظام آموزش کارکنان شهرداری کرج با توانمند سازی



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی میزان اثربخشی نظام آموزش کارکنان شهرداری کرج با توانمند سازی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت دولتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 43886
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    مجتبی امیری

    این تحقیق با هدف بررسی وضعیت موجود نظام آموزش کارکنان شهرداری کرج و میزان اثربخشی آن از دیدگاه مدیران و فراگیران که از سال 87-82 در کلاسهای ضمن خدمت کوتاه مدت شرکت کرده اند ، انجام گردید. مدیریت طرح و برنامه معاونت هماهنگی و برنامه ریزی شهرداری کرج، با رویکرد بستر سازی تحول در نظام اداری شهرداری، مبحث آموزش و بهسازی نیروی انسانی را سرلوحه برنامه های خویش قرار داده است.که در چارچوب دستورالعمل اجرایی برنامه های آموزشی غیر متمرکز - که هر ساله توسط دفتر آموزش و مطالعات کاربردی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تهیه می شود- و آیین نامه اجرایی آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرداری کرج و سازمانهای وابسته عمل می نماید. از تجزیه و تحلیل آماری دوره های آموزشی برگزار شده در شهرداری کرج در سالهای 1387-1382 می توان نتیجه گیری کرد که در این سالها تعداد 75 دوره آموزشی برای 3989نفر از پرسنل شهرداری، به میزان 3927 ساعت برگزار شده است. بیشترین میانگین میزان ساعتی که هر فرد در سال آموزش دیده، متعلق به سالهای 1386 برابر با 74ساعت و سال 87 برابر با 57 ساعت می باشد. که نسبت به سالهای قبل از آن، روند افزایشی را نشان می دهد و با حداقل ساعت آموزش برای مدیران و کارکنان در هر سال طبق نظام آموزشی کارکنان دولت( در راستای فصل چهارم از مقررات استخدامی شهرداریها مصوب سال 1381) مطابقت دارد. بیشترین تعداد دوره های برگزار شده در سالهای 1387-1382 متعلق به دوره های اداری و مالی با تعداد 27 دوره و دوره عمران، فنی و مهندسی با تعداد 20 دوره می باشد. همچنین از نظر تعداد شرکت کنندگان، دوره های عمومی با 1628 نفر، اداری و مالی با 1318نفر ،و فنی و مهندسی با 925 نفر بیشترین تعداد شرکت کنندگان را داشته اند. و دوره خدمات شهری با 15 نفر شرکت کننده و 30ساعت آموزش آخرین رتبه را به خود اختصاص داده است. ضمناَ مجموع اعتبارات آموزشی مصوب سالهای 1383 الی 1387مبلغ2690میلیون ریال بوده است که فقط 41 درصد آن پرداخت گردیده است که نشان دهنده عدم مطلوبیت تخصیص اعتبارات آموزشی می باشد. روش تحقیق با توجه به هدف، کاربردی و نحوه گرداوری داده ها، غیر آزمایشی و توصیفی از نوع پیمایشی است . جامعه آماری این تحقیق 400 نفرمی باشد که به صورت نمونه گیری طبقه ای با فرمول جامعه محدود و تعداد حجم نمونه د
    Abstract
    Abstract The aim of this research is to consider the educational system of Karaj’s Municipality staffs as well as the effectiveness of this training course from the view of managers and trainee who contributed to on job training and short-term courses held between the years 81-87. The plan and schedule management of the planning and organizing deputy of Karaj’s Municipality based on underpinning a change in the management of the Municipality has definitely the preferred training and optimizing employees. This plan moving performs within the frame of performing rules of concentrated educational program, which are yearly prepared by applied training and studies Bureau concerning the Iran municipalities and rural management organization, as well as the executive regulation regarding the on job training education of Karaj’s Municipality and related organizations staffs. The survey of educational courses held in Karaj’s Municipality results in through 75 periods with the total 3927 hours 3989 individuals were benefited. The maximum average hours belonged to each trainee per year is concerned with the years 1386 and 1387 with 74 and 57 hours, respectively, which exhibits and increases with respect to the previous years. Also, these statistics are comfortable with the yearly minimum education hour associated to the managers and employees based on the educational system of the governmental staffs. (In the direction of the forth chapter from the municipality employee regulations approved in 1381) During the years 1382 – 1387, the maximum held periods are related to the administrative economical and the engineering with 27 and 20 periods, respectively. Additionally, 1628, 1318, and 925 persons contributed to the general, administrative – commercial, and engineering periods, respectively. Finally, the utilities have obtained the least rank with 15 contributors and 30hours education. Further, the net approved education