عنوان پایاننامه
ارائه مدل پیش بینی رفتارخریداران ماشین لباسشویی در تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 43731
- تاریخ دفاع
- ۱۵ مهر ۱۳۸۸
- دانشجو
- لیلا نوری
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- در این پژوهش از روش پیشبینی به منظور تبیین و اریانس متغیر وابسته (رفتار مصرف کننده) در نتیجه متغیرهای مستقل (ادراک، نگرش، انگیزه ، یادگیری شناختی، درآمد و فرهنگ (تعلق فرهنگی) استفاده شده است.روش تحقیق پس رویدادی(علی- مقایسه ای) گذشته نگر بوده و سعی بر آن دارد که از معلول به علت احتمالی پی برد. اطلاعات بطور مستقیم از پاسخ دهندگان ، با مراجعه حضوری توسط مصاحبه گر و تکمیل نمودن پرسشنامه ، جمع آوری گردید. در تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری از تحلیل رگرسیون با هدف پیشبینی متغیر رفتار مصرف کننده بر مبنای متغیرهای پیشبینی کننده و نیز درک ارتباط متغیرهای پیشبینی کننده و متغیر تابع استفاده شد در این تحقیق برای بدست آوردن واریانس از بلوک های تعیین شده 40 پرسشنامه پایلوت جمع آوری شد و در مرحله دوم تعداد 381 پرسشنامه در سطح خا نوارهای ساکن مناطق 9 گانه تعیین شده شهر تهران ، به صورت کاملا تصادفی توزیع و جمع آوری گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد که متغیر انگیزه در مقام اول و یادگیری، نگرش، ادراک و فرهنگ در مقامهای بعدی قرار دارند. اولویتهای یک تا چهار همگی تاثیر مثبت در رفتار خرید داشته و این تاثیر در ماشین لباسشویی داخلی بیشتر از خارجی بود اما در اولویت پنجم ، فرهنگ بر روی ماشین لباس شویی داخلی تاثیر منفی و در خرید ماشین لباسشویی خارجی تاثیر مثبت داشت.
- Abstract
- In this research, the method of prediction has been applied for elaboration of the dependant variable variance (behavior of the consumer) as a result of the independent variables (perception, attitude, motivation, cognitive learning, income, and culture (cultural belonging). The research method is Ex-post facto (casual- comparative study) and attempts to find the probable cause through the effect. The data were collected directly from the respondent, by a face to face reference by the interviewer and filling up the questionnaire . In analysis of statistical data, the regression analysis aiming at prediction of variable of consumer’s behavior based on the predicting variables and also comprehension of relation between of the predicting variables and the dependant variable were used. In this research, to determine variance the blocks identified, 40 experimental questioners were collected. In the second step, 381 questioners at the level of the families residing at nine regions of city of Tehran were distributed and collected quite randomly. The findings of the research indicate that motivation variable is placed at the first rank and learning, view, perception, culture, in the later ranks. Priorities: one to four, all have positive effects on the behavior of the buyer and this effect was higher considering the washing machines which are manufactured inside the country, than those manufactured abroad. But in the fifth rank, culture had a negative effect on the domestic washing machines and a positive effect on purchase of foreign washing machines. Key Words: Positive Perception, Motivation of the Buyer, View of the Buyer, Cognitive Learning, Cultural Factors, Income.