عنوان پایان‌نامه

تئاتر تجربی در ایران با تکیه بر کارهای ادبی آوانسیان



    دانشجو در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تئاتر تجربی در ایران با تکیه بر کارهای ادبی آوانسیان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    کارگردانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 8350;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 45771
    تاریخ دفاع
    ۲۷ بهمن ۱۳۸۸

    در این رساله ما به¬بررسی اجراهای آربی اُوانسیان، کارگردان ارمنی¬الاصل ایرانی از نمایشنامه¬های: مادموازل ژولی، پژوهشی ژرف ‌و‌ سترگ ‌[...]، ناگهان هذا حبیب الله [...] از عباس نعلبندیان، باغ آلبالو از چخوف پرداخته¬ایم که همه این اجراها پیش از انقلاب، در سالنهای انجمن ایران ‌وامریکا، کارگاه‌ نمایش و تئاتر شهر، بین سالهای 1346 تا 1352 به¬اجرا درآمده¬اند. از آنجا که زمینه اصلی فعالیت‌های اُوانسیان به جز سالن چهارسو، سه سالن مذکور بوده است، این بررسی به ترتیب اولویت تاریخی هر اجرا در هر کدام از این سه سالن و همچنین اولویت تاریخی هر اجرا در کارنام? تئاتری اُوانسیان، صورت گرفته است. برای اطلاع بیشتر از آنچه که در مطبوعات آن زمان در باره اوانسیان نوشته شده با شخص او به وسیله تلفن مصاحبه¬هایی برای هرکدام از اجراهایش انجام دادیم که در این رساله آمده است. این مصاحبه‌ها محور اصلی بررسی¬های ما را تشکیل می‌دهد و به ما کمک کرده¬است تا با روشهای کارگردانی او، هر چه بیشتر آشنا شویم. کلیه مصاحبه‌ها، نقل خاطره‌ها و نقدها، و مواردی که از منابع مختلف ارجاع داده می‌شود همه دربار? شیوه کار اُوانسیان در تئاتر و نگرش وی به این مقوله است.
    Abstract
    This thesis studies performances presented by Arbi Ovanessian, an Iranian Armenian director (Mademoiselle jolie, Pajuheshi jarf va setorg…, Nagahan haza…, by Abbas Na’lbandian and Cherry Orchard by Antoine Chekhov), all of which have been presented before the 1979 Revolution of Iran in the Iran- American Association Halls, the City Theater and Theater Workshop, between 1346 and 1352(Persian calendar). Given that Ovanessian’s main activities were in, except for Charsu Salon, the three mentioned ones, this study has been done according to the chronological order of each play in each of the saloons and historical priority of each play in Ovanessian’s theatrical worksheet. To be informed on Ovanessian in then press, phone interviews are the main axis for this study and helped us with getting familiar with his directing way and to know him more. All interviews, quotes, critics referred to different sources are about Ovanessian’s way of working in theater and his view on this subject. Key words Arbi Ovanessian, Abbas Na’lbandian,directing, City Theater, Workshop, pajuheshi…, nagahan haza…, critics