عنوان پایاننامه
طراحی و تبیین الگوی توسعه مهارت های کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی کشور
- رشته تحصیلی
- زبان وادبیات انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- دکتری تخصصی PhD
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2910;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79732;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2910;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 79732
- تاریخ دفاع
- ۱۹ دی ۱۳۹۵
- دانشجو
- مهدی گودرزی
- استاد راهنما
- حسین رجبی نوش آبادی
- چکیده
- موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از مهمترین چالش های کشور در سال های اخیر است. از این رو هدف از پژوهش حاضر تدوین الگوی توسعه مهارت های کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی کشور بود. جامعه آماری پژوهش شامل 2761 نفر از دانشجویان مدیریت ورزشی بود که بر طبق جدول مورگان تعداد نفرات نمونه، برابر با 338 نفر و به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه 28 سئوالی محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تایید 15 تن از متخصصین مدیریت ورزشی رسید. پایایی آن نیز در یک مطالعاه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ 94/0 محاسبه شد. روایی سازه آن نیز در تحلیل عاملی تایید شد. برای تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی از جمله تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی، KMO، بارتلت، مدل سازی معادلات ساختاری و مدل یابی معادلات ساختاری، با کمک نرم افزار SPSS و AMOS استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد به ترتیب اولویت مهارت های محیطی، تخصصی، تجاری و مدیریتی در ارتقا کارآفرینی دانشجویان مدیریت کشور نقش دارند. همچنین شاخص های برازش مدل توسعه مهارت های کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی، همگی مطلوب و تأیید کننده مدل پژوهش می باشند.
- Abstract
- The purpose of this study was design development model of entrepreneurship competences for management sport students. This descriptive-analysis study was of exploratory type which was done as a field research. The statistical population included 2761 people of management sport students. According to the statistical estimation, the sample size was obtained as 338 people. For the purposes of this study were used through a questionnaire with 28 questions that Its content validity was confirmed by 15 people of sports management professors and Cronbach’s alpha coefficient (? =0.94) was estimated for validity of the questionnaire. For data analysis, descriptive and inferential statistical methods such as factor analysis, KMO, Bartlett and Friedman with SPSS and AMOS software were used. The findings show that skills, environmental, technical, commercial and managemental are involved in develop entrepreneurship students. Thus findings showed all of Indexes of model develop entrepreneurial skills in sports management students, were favorable and research model was confirmed. Keywords: Entrepreneurship, Development Model, Management sport.