عنوان پایان‌نامه

طراحی وسیله آموزشی جهت تعامل با زلزله



    دانشجو در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی وسیله آموزشی جهت تعامل با زلزله" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    طراحی صنعتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 8129;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 44038
    تاریخ دفاع
    ۲۸ بهمن ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    وحید چوپانکاره

    در این پروژه به نیازهای کودکان پیش از دبستان در قبل، هنگام و بعد از زلزله پرداخته شده است. و در این راستا با بررسی روندهای آموزشی و نیازهای روحی و فیزیکی کودکان پیش از دبستان راهکارهای آموزش مفاهیم زلزله و ایمنی به این گروه ارائه شده است. استفاده از روشهای مشاهده و آنالیز نقاشی کودکان در رابطه با صورت مسئله منتهی به طراحی محصولی شده است که با قابلیتهای خود بتواند؛ قبل از زلزله مفاهیم مرتبط با زلزله و ایمنی را بوسیله بازی به کودک آموزش داده و بوسیله استفاده از نمادهای بصری بتواند این یادگیری را ماندگار و عملکردی کند، در هنگام زلزله بتواند او را از آوارهای غیر سازهای حفظ کند، این محصول نیز در مواقع بعد از زلزله و در زمان احتمالی سقوط آوار تجهیزاتی برای کودک مهیا میکند. این محصول در مواقع عادی مکانی برای بازیهای آزاد و تخیلی و نقاشی برای کودک ایجاد میکند.
    Abstract
    This project deals with reviewing the needs of preschool children, before and after earthquake. in this regard, considering training earthquake related issues before its occurrence, psychological needs of preschool children and the need to identify a child and finding his location, after the earthquake is the aim of this design. the information has been gathered based on the needs of children to training through game, children psychology, their aesthetics, children' design parameters, their learning psychology and their needs measurement at the time of earthquake have be taken into consideration by analyzing the information. thus, the game table plus its belongings has been designed to train pre-earthquake issues which aims to teach children the safe points and because of interactive relationship this product has with the child, the child himself shares this training and can become fundamentally familiar with he issue of earthquake along with his parents. Moreover, due to its especial design, if it is properly placed the child can seek refuge under the table at the time of earthquake and can reach relative peace and can be produced from nonstructural ruins. After the earthquake the position of child can be easily found with this table.