عنوان پایان‌نامه

مدل سازی ارتباط آمیخته بازاریابی سبز با رفتار مشتریان ورزش های زمستانی



    دانشجو در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مدل سازی ارتباط آمیخته بازاریابی سبز با رفتار مشتریان ورزش های زمستانی" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    دکتری تخصصی PhD
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2996;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81002;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2996;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81002
    تاریخ دفاع
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

    هدف پژوهش حاضر ، مدل سازی ارتباط آمیخته بازاریابی سبز با رفتار مشتریان ورزش های زمستانی در پیست های اسکی است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش گردآوری داده ها، توصیفی پیمایشی است .نمونه آماری پژوهش شامل ورزشکاران، مربیان ، کادر اداری مراکز اسکی، گردشگران رویدادهای ورزش های زمستانی مراجعه کننده به پیست های اسکی به تعداد 240 نفرکه به صورت تصادفی و داوطلبانه انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بازاریابی سبز در پیست های اسکی بر اساس طیف لیکرت طراحی و تهیه شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ با 86/0 محاسبه شد. در تحلیل داده ها، علاوه بر محاسبه شاخص های توصیفی ( شامل محاسبه جداول توزیع فراوانی، درصدها، جداول توافقی، و محاسبه شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی نظیر میانگین و واریانس) به محاسبه شاخص های استنباطی اقدام شد.جهت تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار های آماری Statistic نسخه 8، SPSS نسخه 21 و Amos نسخه 22 به تناسب فرضیه های تحقیق، از روش آماری تحلیل رگرسیون چندگانه، مدل معادلات ساختاری، استفاده شد. یافته ها نشان می دهد ارزش شاخص ها در مدل به دست آمده از پژوهش در حد قابل قبولی بودند و برازش مدل تأیید شد. علاوه بر این مشخص شد در مدل ساختاری، چهار متغیر «قیمت سبز»، «محصول سبز»، «توزیع سبز» و «ترفیع سبز» تشکیل بازاریابی سبز را می دهد با توجه به اینکه این چهار متغیر بر رفتار مشتریان تاثیر مثبت و معناداری داشت، بنابراین بازاریابی سبز نیز بر رفتار مشتریان تاثیر معناداری داشت. قیمت سبز با ضریب استاندارد 68/0 بیشترین تاثیر را بر رفتار خرید مشتریان داشت. بعد از آن، متغیر ترویج سبز با ضریب 61/0 تاثیر قابل توجهی بر رفتار خرید مشتریان داشت. کلید واژه ها: بازاریابی سبز، رفتار مشتری، ورزش زمستانی.
    Abstract
    The aim of this Research is design a model for relationship between green marketing mixed and Customer behavior in winter sports. The kind of research was survey and descriptive .Statistical Population included 240 persons were athletics employees in ski center office ,and sport tourisms in Ski slopes. Sampling method was classification random and For data analyzing used of SEM method with use of AMOS 22 and SPSS 21 softs. Index values in model were in acceptable range and model was confirmed. Results showed that there is a significant and positive relation between green marketing mixed and customer behavior and all hypotheses were confirmed. Green Price by 0.68 coefficient standard and green promotion by 0.61 coefficient standard has the greatest effect on customer behavior in winter sport. The present paper has implications for managers of service and ski industrial corporations and marketing and sport management researchers. Key word: Green marketing, customer behavior, winter sport