عنوان پایان‌نامه

بررسی تعامل بین احساسات و شناخت در تصمیم گیری مصرف کننده و تاثیر متغیر سن برآن



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تعامل بین احساسات و شناخت در تصمیم گیری مصرف کننده و تاثیر متغیر سن برآن" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 43276
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۸

    تصمیمات افراد اغلب به صورت ارزیابی یک فریم زمانی نبوده، بلکه یک محدوده زمانی را مورد ارزیابی قرار می دهد. به عنوان مثال، یک دریافت کننده خدمات بانکی، یک دریافت کننده خدمات اینترنت، یا یک بیننده تبلیغات تلوزیونی باتوجه به یک محدوده زمانی خاص خدمات را ارزیابی نموده یا تحت تاثیر یک آگهی تلوزیونی قرار می گیرند. تحقیقات اولیه در زمینه تصمیم گیری بیشتر بر مبنای یک فریم جداگانه بوده است، ولی در سالهای اخیر توجه به این بازه زمانی بیشتر مورد توجه محققان بوده است. به عنوان مثال زابر من و دیگران (2006) نشان دادند که وزن دهی به قسمتهای مختلف یک تجربه (در ارزیابی عملکرد یک کارمند، و ارزیابی خدمات دریافت شده از یک شرکت) بستگی به وظایف ارزیابی آن تجربه دارد و وظایف ارزیابی لذت جو منجر به وزن دهی بشتر به قسمتهای انتهایی تجربه و وظایف ارزیابی اطلاعاتی منجر به وزن دهی بیشتر به قسمتهای ابتدایی تجربه می شود. از طرف دیگر، اثر احساسات و پدیده های احساسی بر تصمیم گیری و عدم جدایی احساسات و شناخت امروزه در اکثر تحقیقات به یک موضوع داغ تبدیل شده است. به عنوان مثال، تحقیقاتی که به ورای ارزش معروف هستند و سعی در جدایش احساسات مختلف با ارزش یکسان بر روی جنبه های مختلف تصمیم گیری وجود دارد از جمله این تحقیقات اخیر می باشد. در این تحقیق ما به طور خاص اثر سه احساس خاص یعنی خوشحالی، عصبانیت و غمگینی را بر ارزیابی گذشته نگر یک تجربه (ارزیابی خدمات ماهانه یک شرکت خدمات اینترنتی) را مورد بررسی قرار دادیم. در این مطالعه ما از دو روند سعودی و نزولی در عملکرد شرکت در یک محیط آزمایشگاهی استفاده نمودیم. نتایج این تحقیقات اثر مستقیم روند بر ارزشیابی گذشته نگر، تفاوت معنی دار ارزیابی افراد خوشحال و گروه آزمایش، تفاوت معنی دار ارزیابی افراد عصبانی و گروه آزمایش، تفاوت معنی دار ارزیابی افراد خوشحال و گروه ناراحت، تفاوت معنی دار ارزیابی افراد خوشحال و گروه آزمایش، عدم تفاوت معنی دار ارزیابی افراد خوشحال و عصبانی، تفاوت معنی دار ارزیابی افراد عصبانی و گروه آزمایش، عدم تفاوت معنی دار ارزیابی افراد غمگین و گروه آزمایش را نشان می دهد. در نتیجه این تحقیق تاییدی بر نظریات جدید موسوم به نظریات ورای ارزش است.
    Abstract
    چکیده ندارد