عنوان پایاننامه
طراحی برنامه راهبردی فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور و ارائه مدل اجرایی آن با رویکرد BSC
- رشته تحصیلی
- زبان وادبیات انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- دکتری تخصصی PhD
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 3035;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81953;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 3035;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 81953
- تاریخ دفاع
- ۱۹ تیر ۱۳۹۶
- دانشجو
- مهوش زینی زاده
- استاد راهنما
- مهرزاد حمیدی, حسین رجبی نوش آبادی
- چکیده
- هدف از این پژوهش، طراحی و تدوین برنامه راهبردی فدراسیون ورزش دانشآموزی کشور با رویکرد BSC بود. روش تحقیق حاضر، بر مبنای فرآیند مطالعات استراتژیک با رویکرد سوات و با استفاده از روشهای کیفی و کمی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را مدیران و متخصصان آشنا با ورزش دانشآموزی به تعداد 65 نفر انتخاب و از آنها نظر سنجی شد. روش جمع آوری اطلاعات میدانی و با استفاده از دو پرسشنامه باز و بسته و مصاحبه با اعضای جامعه به منظور احصاء بیانیه رسالت، چشمانداز، ارزشهای محوری، نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید و به روش دلفی صورت گرفت. اطلاعات به دست آمده با نکته نظر شورای راهبری در 5 قوت و 7 ضعف و 7 فرصت و 6 تهدید، نهایی گردید. همچنین با استفاده از جدول ارزیابی عوامل درونی و بیرونی و محاسبات لازم، موقعیت استراتژیک فدراسیون در وضعیت محافظه کارانه شناسایی شد. سپس با بهرهمندی از تحلیل ماتریس سوات تعداد شش راهبردSO ، دو راهبردWO ، سه راهبرد ST و یک راهبرد WT و مجموعاً 12 راهبرد شناسایی گردید. استراتژیهای شناسایی شده با ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) اولویتبندی گردید. یافته های پژوهش نشان داد که فدراسیون ورزش دانش آموزی دارای چهار منظر مالی، مشتری،فرایندهای داخلی و یادگیری و رشد و 27 هدف استراتژیک، 27 سنجه و معیار و 77 اقدامات وابتکارات است. در نهایت چنین می توان نتیجه گرفت که به دلیل ارتباط بین چشم انداز و استراتژی ها با اهداف استراتژیک، سنجه ها و ابتکارات فدراسیون در منظرهای مختلف، علاوه بر اجرای استراتژی، قابلیت ایجاد زمینه تحقق اهداف فدراسیون را دارند. واژگان کلیدی: کارت امتیازی متوازن، اهداف استراتژیک، سنجه، اهداف کمی، فدراسیون ورزش دانشآموزی.
- Abstract
- The purpose of this study was to design and formulate a strategic plan for the federation of sports students in the country with the BSC approach. The methodology of this study was based on the SWOT process using qualitative and quantitative methods. The statistical population of the study was 65 students selected by managers and experts familiar with the sport of students. They were surveyed. The method of collecting field information and using two open-ended questionnaires and interviews with members of the community was conducted to determine the statement of mission, vision, core values, strengths, weaknesses, opportunities and threats, and Delphi method. The information was finalized with the opinion of the council on 5 strengths, 7 weaknesses, 7 opportunities and 6 threats. Also, using the internal and external factors assessment and calculations, the strategic position of the federation was identified in a conservative position. Then using SWAT matrix analysis, six strategies of SO, two WO strategies, three ST strategies and one WT strategy and a total of 12 strategies were identified. Strategies identified with the quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM) were prioritized. The findings of the study showed that the student sports federation has four financial, customer, internal processes, learning and growth perspectives, and 27 strategic goals, 27 measures and 77 measures and initiatives. Finally, it can be concluded that due to the relationship between the outlook and the strategies with strategic objectives, the measures and initiatives of the federation in different perspectives, in addition to implementing the strategy, are capable of creating the ground for the realization of the goals of the federation. Keywords: Balanced Scorecard, Strategic goals, Gauge, Quantity goals, Student Sports Federation.