عنوان پایاننامه
بررسی عوامل موفقیت در بازاریابی حفره ای در صنعت پوشاک
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52289
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- نویده قربان صباغ
- استاد راهنما
- هاشم آقازاده
- چکیده
- این تحقیق به بررسی عوامل موفقیت در بازاریابی حفره ای در صنعت پوشاک می پردازد.جامعه آماری این تحقیق کلیه شرکت ها و سازمان های فعال در صنعت پوشاک استان تهران است. با توجه به محدود بودن تعداد اعضای جامعه آماری، نمونه آماری این تحقیق شامل تعدادی از شرکت ها و سازمان های فعال در صنعت پوشاک استان تهران است.لازم به ذکر است 170 پرسشنامه بین عمده فروشان توزیع شده است.در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها از روش-های آمار توصیفی واستنباطی، از جمله برآورد شاخص های مرکزی و پراکندگی و آزمون همبستگی و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. در این تحقیق،تجزیه و تحلیل با استفاده از نرمافزارهای آماری Spss و Lisrel انجام شده است. نتایج آزمون همبستگی نشان می دهد میان هیچکدام از متغیرهای تحقیق رابطه مثبتی وجود ندارد. عامل تخصص گرایی تحقیق، تاثیر مستقیم و مثبتی برابر با 34/0 بر موفقیت بازاریابی حفره ای در سطح معنی داری 64/14 دارد؛ بنابراین نتایج این تحلیل نشان می دهد که تاثیر مثبت تخصص گرایی بر بازاریابی حفره ای تایید می گردد. متغیر جایگاه یابی تاثیر مستقیم و مثبتی برابر با 42/0 بر موفقیت بازاریابی حفره ای در سطح معنی¬داری 60/15 دارد؛ بنابراین نتایج این تحلیل نشان می دهد که تاثیر مثبت جایگاه¬یابی بر بازاریابی حفره ای تایید می گردد. همچنین نتایج بررسی های تحقیق نشان داد که عامل نوآوری تاثیر مستقیم و مثبتی برابر با 37/0 بر موفقیت بازاریابی حفره¬ای در سطح معنی داری 15/15 دارد؛ بنابراین نتایج این تحلیل نشان می دهد که تاثیر مثبت نوآوری بر بازاریابی حفره¬ای تایید می گردد. نتایج این تحلیل نشان می دهد که فرض تاثیر مثبت نوآوری بر موفقیت بازاریابی حفره¬ای تایید می گردد. متغیر ایجاد وفاداری تاثیر مستقیم و مثبتی برابر با 30/0 بر بازاریابی حفره¬ای در سطح معنی داری 99/13 دارد؛ ضمنا فرض تاثیر مثبت ایجاد وفاداری بر موفقیت بازاریابی حفره¬ای نیز تایید می¬گردد. متغیر تحقیقات بازار تاثیر مستقیم و مثبتی برابر با 58/0 بر موفقیت بازاریابی حفره¬ای در سطح معنی داری 91/16 دارد. بنابراین بررسی داده¬های این تحقیق، تاثیر مثبت و معنادار این فرضیه و کلیه فرضیات تحقیق را نشان داده و تمام آنها مورد تایید قرار گرفتند.
- Abstract
- The present study attempts to examine factors contributing to success in niche marketing for clothing industry. The statistical population includes all companies and organizations operating in the field of clothing industry in Tehran. Given the limited size of the statistical population, the statistical sample used in this study consists of a number of companies and organizations in garment industry in Tehran. It should be noted that 170 questionnaires were distributed among wholesalers. Descriptive and inferential statistics methods, including measures of central tendency, measures of dispersion, correlation tests, and structural equation modeling (SEM), were used for analyzing data and testing hypotheses. Analyses were performed through SPSS and LISREL – two computer programs designed for statistical analysis. Correlation test results indicated no positive relationship between the variables studied here. “Professionalism” had a direct positive effect with r= 0.34 on success of niche marketing at the significance level of 14.64; the findings, therefore, suggest the positive effect of professionalism on niche marketing. “Positioning” had a direct positive effect with r=0.42 on success in niche marketing at the significance level of 15.60; therefore, the positive effect of positioning on niche marketing is confirmed. Furthermore, the findings indicated that “innovation” had a positive direct effect with r=0.37 on success in niche marketing at the significance level of 15.15; Thus, the findings confirm the positive effect of innovation on success in niche marketing. “Creating loyalty” had a direct positive effect with r=0.30 on niche marketing at the significance level of 13.99; so, the hypothesis assuming positive effects of creating loyalty on success in niche marketing is confirmed. “Market research” had a positive direct effect with r=0.58 on success in niche marketing at the significance level of 16.91. Therefore, data analysis in this study confirms positive significant effect assuned in this hypothesis as well as all other hypotheses of the study