عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر توسعه فرهنگ برند در بانک پاسارگارد
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53537
- تاریخ دفاع
- ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
- دانشجو
- لیلی رضوی زاده
- استاد راهنما
- هاشم آقازاده
- چکیده
- امروزه بازاریابی داخلی به عنوان یک راهبرد برای اجرای برنامه های سازمان،شناخته شده است.مطالعات مربوط در این زمینه حاکی از آن است که فعالیت های بازاریابی داخلی از طریق نفوذ و ایجاد انگیزه در کارکنان رقابت پذیری سازمان را بهبود بخشیده و شایستگی ها را ارتقاء می دهد.هدف از تحقیق حاضربررسی تاثیر بازاربابی داخلی بر فرهنگ برند می باشد .در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه به بررسی یک نمونه 228 تایی از مدیران و کارکنان بانک پاسارگاد در شهر تهران پرداخته شد.در این راستا،براساس ادبیات تحقیق مدلی برای نشان دادن تاثیر بازاریابی داخلی بر فرهنگ برند طراحی و با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفت .براساس نتایج حاصل از انجام تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه ،مشخص شد که انگیزش کارکنان،اشتراک گذاری اطلاعات و توانمند سازی کارکنان بر فرهنگ برند تاثیر مثبت دارند و همچنین ،مهمترین مولفه تاثیر گذار بر بازار یابی درونی به اشتراک گذاری اطلاعات می باشد و مهمترین مولفه تاثیر گذار بر فرهنگ برند تعهد به توسعه و ترویج برند می باشد. در این تحقیق مدل از لحاظ مقدار RMSEA=0.066 در وضعیت مناسبی قرار دارد.