عنوان پایاننامه
بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتریان در طراحی پورتال های سازمانی با هدف راه اندازی تجارت الکترونیکی سیار
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53223
- تاریخ دفاع
- ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
- دانشجو
- سید محسن حسینی
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- رشد سریع فناوری ارتباطی بی سیم باعث نفوذ هر چه بیشتر اینترنت و تجارت الکترونیک شده است. آگاهی از ادراکات و مقبولیت تجارت سیار توسط مشتریان اهمیت بالایی دارد. تجارت الکترونیک باعث افزایش حجم معاملات، سود و درآمد خواهد شد، اما با وجود این مزایا، آگاهی نداشتن کاربران و فقدان ساختارهای زیربنایی تکنولوژیک به صورت مانعی برسرراه تجارت الکترونیک و پذیرش آن عمل می کنند که این مانع با ارائه راهکارهای افزایش رضایت مشتری، می تواند برطرف گردد. یکی از ابزارهای مهم تجارت الکترونیک، پورتال های سازمانی می باشد. پورتال دروازه ای است به وب و سکوی پرتابی است که هر بار قبل از رفتن به سراغ مقصدهای دیگر باید به صورت یک صفحه مبدا از آن استفاده کرد. بعبارتی دیگر مکانی که ساده ترین کاربران اینترنت با رجوع به آن می توانند به راحتی از سرویس های متداول در اینترنت بهره مند شوند و یا اطلاعات خود را بدست آورند. لذا با توجه به ضرورت موضوع در این پژوهش، در صدد بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتریان در طراحی پورتال های سازمانی با هدف راه اندازی تجارت الکترونیکی سیار هستیم. بدین منظور، مهمترین عوامل موثر بر رضایت مشتریان شناسایی گردید و بعد از شناسایی عوامل اصلی، پارامترها و مولفه های مربوط به هر یک نیز شناسایی شد و با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته (با ضریب آلفای کرونباخ و پایایی 92/0) با روش پیشرفته حداقل مربعات جزئی (PLS) به آزمون فرضیات تحقیق و شناسایی عوامل مهمتر پرداخته شد. نتایج حاکی از وجود ارتباط معنی دار عوامل : نوع آوری پورتالها (با ضریب 350/0)، پویائی (با ضریب 584/0)، نوع دسترسی (با ضریب 444/0)، راحتی استفاده از پورتال ها (با ضریب 687/0)، سهولت استفاده (با ضریب 549/0)، مفید بودن پورتال ها (با ضریب 239/0)، سفارشی کردن پورتالها (با ضریب 366/0)، کامل بودن پورتال و محتوا (با ضریب 409/0) و عدم رابطه معنی دار عوامل انعطاف پذیری و سازگاری پورتال با رضایتمندی مشتریان می باشد. همچنین با استفاده از روش رتبه ای فریدمن، عوامل ده گانه و شاخص های مربوط به هر عامل در راستای رضایت مشتریان رتبه بندی گردیدند که عوامل پویایی، مفید بودن، راحتی استفاده، نوع دسترسی، سهولت استفاده و کامل بودن به رتبه های اول تا ششم را در راستای افزایش رضایت مشتریان کسب نمودند.
- Abstract
- The rapid growth of wireless communication technology of the Internet and e-commerce has been more influential. Awareness, perceptions and acceptance of mobile commerce is highly important by customers can be resolved. One of the important tools of e-commerce, enterprise portals are Advanced partial least squares (PLS) to test hypotheses and identify important factors were discussed. The results suggest the existence of significant factors: innovation portals (with a coefficient of 350/0), dynamic (with a coefficient of 584/0), the type of access (by a factor of 444/0), the convenience of using a portal (a factor of 687/0 ), ease of use (by a factor of 549/0), the usefulness of the portal (a factor of 239/0), customize the portals (a factor of 366/0), complete portal content (a factor of 409/0) and no relationship significant factors, portal and customer satisfaction is flexibility and adaptability their business in order to increase customer satisfaction.