عنوان پایاننامه
ارتباط بین سبکهای رهبری و فعالیتهای بازاریابی در شرکتهای خدمات بیمه ای در استان تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53265
- تاریخ دفاع
- ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
- دانشجو
- الهام جلوی
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- امروزه نیاز جوامع به خدمات بیمه ای، بیش از پیش در حال افزایش است و مردم انتظار خدمات بهتر و متنوع تری را از شرکتهای بیمه دارند. حفظ وفاداری مشتریان موجود و اعتمادسازی برای جذب مشتریان جدید مستلزم برخورداری از مدیریت کارا و اثربخش در همه ابعاد خدمات بیمه ای، با تأکید بر مقوله بازاریابی میباشد. این شرایط انگیزه محقق را جهت انجام پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک رهبری با فعالیتهای بازاریابی را فراهم آورد. بدین منظور به روش سرشماری بین 50 نفر از مدیران شرکتهای خدمات بیمه ای مقیاسهای سنجش سبک رهبری برنز (1978) و فعالیت بازاریابی کوویلو و همکاران (1997) توزیع گردید. برای بررسی رابطه میان سبک رهبری با فعالیتهای بازاریابی از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد که سبک رهبری تحول آفرین، رابطه مستقیم و نسبتاً قوی با بازاریابی پایگاه داده و بازاریابی تعاملی دارد، سبک رهبری مراوده ای رابطه مستقیم و نسبتاً قوی با بازاریابی تراکنشی (مبادله ای) دارد و رهبری غیر فعال/ اجتنابی رابطه¬ای با هیچ کدام از روشهای بازاریابی نداشت. با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاد میگردد برای سبکهای رهبری متفاوت، فعالیتهای بازاریابی متفاوتی به کار گرفته شود. به تبع آن، مدیران میبایست در به کارگیری سبک رهبری مناسب سازمان خود، آگاه باشند.
- Abstract
- Todays, people need insurance coverages more than any other time. Their expectations from insurance companies have been increased and they require better services and more variable products. So insurance companies have to try for maintaining their customers' loyalty and searching for new customers and this is possible only if the companies encompass efficient and effective managers who focus in marketing issues. This situation motivated me to do a research to investigate about the relationship among the leadership styles and marketing practices. So I developed a general model that hypothesizes a relationship among marketing practices and leadership styles. This model is tested among a 50 managers of Tehran's Insurance companies who were selelcted by cencus, with regards to Burnes' Leadership framework (1978) and coviello's marketing practices framework (1997). To find about the relationship among the leadership styles and marketing practices, Spearman's rank correlation coefficient is used. The results demonstrates a positive and rather strong relationship among Transformational Leadership style and Interaction and Database Marketing practices. Also there is a a positive and rather strong relationship among Transactional Leadership style and Transaction marketing practice. The results didn't find any relationship among passive/avoidant leadership style and neither of marketing practices. According to the results of research, It is suggested to use different marketing practices for different leadership styles. Subsequently, the managers should be aware of the appropriate leadership style for their organization. KEY WORDS: Transformational Leadership, Transactional Leadership, Marketing Practices.