عنوان پایاننامه
بررسی ارتباط بین ویژگی های شخصیتی مصرف کننده با شخصیت برند و وفاداری به برندمطالعه موردی : بازار تلفن همراه
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53679
- تاریخ دفاع
- ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
- دانشجو
- کامران آسیابان
- استاد راهنما
- مسعود کیماسی
- چکیده
- هم اکنون سازمانها و شرکتها به خوبی این نکته را دریافته اند که برای حضور قوی در بازار رقابتی و پیچیده امروزی نیاز مبرمی به برند سازی و مدیریت برند وجود دارد. یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. بر این اساس این پژوهش نیز جهت بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی مصرف کنندگان با شخصیت برند و وفاداری به برند در زمینه تلفن همراه انجام گرفته است. داده های این تحقیق بر اساس 166 پرسشنامه توزیع شده در شهر ارومیه بدست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که بین ویژگیهای شخصیتی و شخصیت برند ، شخصیت برند و وفاداری به برند و همچنین ویژگیهای شخصیتی با وفاداری به برند رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین مشخص گردید اکثر پاسخگویان از برند خاصی استفاده می کنند. کلمات کلیدی: ویژگی های شخصیتی، شخصیت برند، وفاداری به برند
- Abstract
- Organizations and companies now have found it well for a strong presence in today's complex and competitive market, there is an urgent need to brand building and brand management. A utility customer in selecting a product , are valid brand. Accordingly, this study also examined the relation personality characteristics with the brand personality and consumers' brand loyalty in the mobile phone has been done. This data is based on 166 questionnaires distributed in the city of Urmia has been achieved. For data analysis, Pearson correlation test was used. The results suggest that there is a significant relationship within the personality characteristics and brand personality , brand personality and brand loyalty , Personality characteristics and loyalty brand . It was found that most respondents use of a particular brand. Keywords: Personality characteristics, Brand personality, Brand loyalty