عنوان پایاننامه
بررسی عوامل موثر بر هوشمندی، توسعه محصول جدید و موفقیت آن محصول در بازار
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001299;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52712
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- نسیم کریمی کیوی
- استاد راهنما
- محمد حقیقی, علی نقی امیری
- چکیده
- پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش عواملی همچون دانش تیم, تکنولوژی اطلاعات ,تنوع کارکرد متقابل تیم در موفقیت توسعه محصول جدید دارد. با توجه به تحقیقی که انجام شده است ما به این نتیجه رسیدیم که دانش تیم و استفاد تیم از تکنولوزی اطلاعات (IT)و اثرات مثبت کارکردهای متقابل افراد تیم با هم میتواند موفقیت و خلاقیت محصول جدید را در بازار بهبودبخشد واز این عوامل می توان به عنوان عناصر مهم در هوشمندی تیم توسعه محصول جدید نام برد. جامعه آماری تحقیق,شامل کلیه کارشناسان و مدیران شاغل در شرکت کاله در تهران می باشد.روایی پرسشنامه به روش دلفی و با قراردادن آن در اختیار چند تن از صاحب نظران با تجربه انجام شده وحاصل دقت نظر آنان در اصلاح پرسشنامه لحاظ گردیده است. پایای پرسشنامه نیز بر اساس آزمون الفبای کرونباخ محاسبه گردیده است .در داده پردازی از مدل معادلات ساختاری (SEM) استفاده شده است.و برای انجام تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار LISREL استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر گویای آن است که:1)وجود دانش صریح و ضمنی بر هوشمندی تیم توسعه محصول اثر مثبت می گذارد. 2) وجود فناوری اطلاعات بر هوشمندی تیم توسعه محصول اثر مثبت می گذارد. 3) تنوع کارکردی تیم بر هوشمندی تیم توسعه محصول اثر مثبت می گذارد. 4)هوشمندی تیم توسعه محصول بر خلاقیت تیم توسعه محصول اثر مثبت می گذارد. 5)هوشمندی تیم توسعه محصول بر تیم توسعه محصول اثر مثبت می گذارد.?) هوشمندی تیم توسعه محصول بر موفقیت محصول اثر مثبت می گذارد. کلید واژگان: فرایند توسعه محصول جدید, هوشمندی تیم,خلاقیت محصول جدید,مدیریت دانش.
- Abstract
- The present studyinvestigatedthe role ofteamfactors such as team knowledge, information technology, and cross-functional diversity of projectteamsin successful of new product development. We found that the knowledge of the team and their use of IT had a positive influence on the team’s knowledge base, and that the higher cross-functional diversity of the project team, the greater their overall knowledge. We also found that team knowledge positively impacted new product creativity and success in the market place and from these factors can be named as important elements in the intelligence of new product development team. Researchstatistical community, including all specialists and managers working in the Kalleh Company in Tehran.Validity of the questionnaire is the Delphi method and was done by placing it in the hands of several experts with experience and it has been considered in resulting in improved accuracy of the questionnaire. Reliable questionnaire has been calculated based on the Cronbach's alphabet test. Structurale quation model (SEM) was used in data processing, and for data analysis is used LISREL software The results of this study indicate that: 1) Existence of the declarative and procedural knowledge of the team will have a positive effecton the new product development team intelligence.2) Existence of the information technology of the team will have a positive effect on the new product development team intelligence.3) Existence of the cross-functional diversity of the team will have a positive effect on the new product development team intelligence.4) The new product development team intelligence will have a positive effect on the creative of new product development team.5)The new product development team intelligence will have a positive effect on the new product development team. 6) The new product development team intelligencewill have a positive effect on thesuccess of new product development team.