شناخت تاثیر بازار بر رشد اقتصادی کسب و کارها: مطالعه موردی در صنایع تبدیلی کشاورزی استان کرمان
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی- سازمانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 269;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53650
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- علی جاویدی
- استاد راهنما
- ابوالقاسم عربیون
- چکیده
- رشد کسب وکارها، جلب سرمایه و سرمایه گذاری راهی برای تسریع حرکت اقتصاد بسوی توسعه و ایجاد اشتغال است و میتواند به عنوان اهرمی برای شتاب توسعه و رشد اقتصاد کشور بکار گرفته شود. هدف اصلی این تحقیق شناسایی تاثیر بازار بر رشد کسب و کارهای بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است در واقع این تحقیق بدنبال بررسی این موضوع است که تاثیر بازار بر رشد کسب و کارهای بخش تبدیلی کشاورزی چگونه است. این تحقیق از آن منظر مورد توجه است که با شناسایی تاثیر بازار بر رشد کسب و کارهای بخش تبدیلی کشاورزی استان می تواند مولفه¬های بهبود رشد کسب و کار را جهت بخشد از این رو سعی شد با الگوگیری از تحقیقات پیشین چارچوب و پایه مناسبی برای انجام این تحقیق ایجاد شود. در این تحقیق برای مطالعه تاثیر بازار از مطالعات پیشین کمک گرفته شد سپس بر اساس اطلاعات حاصل از مطالعه موردی و مصاحبه-های صورت گرفته چارچوب تحقیق استخراج شد و بر اساس این چارچوب به تهیه پرسشنامه پرداخته شد. در نهایت پس از تحلیل داده¬های بدست آمده فرضیه های بدست آمده مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد. جامعه آماری تحقیق 720 نفر از مدیران کسب و کارهای تبدیلی کشاورزی استان کرمان در نظر گرفته شدند و برای نمونه¬گیری از نمونه¬گیری تصادفی ساده استفاده شد و ابزار گردآوری داده¬ها در این مرحله پرسشنامه بود. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها در این مرحله از آزمون میانگین، آزمون رتبه بندی فریدمن و آزمون ANOVA و PLS برای تایید فرضیه ها استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که عوامل رقبا، دولت، و مشتریان به عنوان ارکان بازار بر رشد کسب و کارها تاثیر مثبتی داشته¬اند و عامل تامین کنندگان و واسطه ها به عنوان ارکان بازار بر رشد کسب و کارها تاثیر منفی داشته¬اند و می توانند با سیاستگذاری های مناسب در هر یک از ارکان مذبور نتایج مثبتی را بهبود و ارتقاء رشد کسب و کارهای بخش تبدیلی استان کرمان شاهد بود. نوآوری تحقیق از منظر بررسی تاثیر بازار بر رشد کسب وکارهای صنایع تبدیلی کشاورزی استان کرمان تحقق پیدا کرده است. کلمات کلیدی: بازار، رشد کسب¬وکارها، بخش صنایع تبدیلی کشاورزی
- Abstract
- Growth businesses, attract capital and investment to accelerate the move towards economic development and job creation And can be used as a lever to accelerate development and economic growth Be. The main objective of this study was to identify the impact on market growth businesses and industries, agriculture is the translational research on this subject that the market impact on business growth is the conversion to agriculture. From the perspective of this research is concerned with identifying the impact on market growth businesses in the agricultural conversion components can improve economic growth, the business was trying to give it a base Algvgyry of previous research framework be developed for this research. Previous studies in this research to study the market impact of the aid was based on data from case studies and interviews conducted within the framework of this study were based on the questionnaire were prepared. Finally, after analyzing the data obtained were analyzed and confirmed the hypothesis. Statistical study of business managers in the province were agricultural conversion, and simple random sampling was used for sampling and data collection instrument was a questionnaire at this stage and this stage of research validity and reliability were assessed by experts using Cronbach's alpha equal to 82 / 0 were obtained was approved. The average data for the analysis of test and ANOVA test is used to confirm the hypothesis. Keywords: market, economic growth, the conversion of agricultural