عنوان پایان‌نامه

شناسایی فرایند شکل گیری باورهای فرصت در کارآفرینان



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی فرایند شکل گیری باورهای فرصت در کارآفرینان" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 241;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53159
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

    شکل گیری باور در کارآفرینی مهم می‌باشد زیرا تصمیم¬هایی که باعث کنش کارآفرینانه می‌شوند محصول باورها هستند. در این پژوهش فرآیند شکل گیری باورهای فرصت با استفاده از روش تئوری برخاسته از داده‌ها مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس یک طرح تحقیق کیفی طراحی شد و تعداد 23 مصاحبه با کارآفرینان صنایع غذایی شهر تهران انجام گرفت. بر اساس یافته‌های تحقیق فرآیند شکل گیری باور فرصت سوم شخص شامل مراحل دریافت سیگنال‌های محیطی، خیالبافی، فراخوانی اطلاعات، جستجوی اطلاعات، تحلیل ذهنی فرصت، و فرآیند شکل گیری باور فرصت اول شخص شامل مراحل ارزیابی خود و جستجوی راه حل شناسایی گردید. هم چنین نیازهای بازار، کاستی‌های صنعت و به عنوان عوامل تأثیر گذار بیرونی، علاقه به تولید و انگیزه خوداشتغالی به عنوان عوامل تأثیر گذار درونی و تجربه صنعت، دانش و خوش بینی به عنوان عوامل واسطه‌ای شناسایی شد. واژه‌های کلیدی: باورهای فرصت، فرصت کارآفرینانه، گراندد تئوری
    Abstract
    Beliefs formation is important in Entrepreneurship because the decisions which leads to entrepreneurial action are the result of beliefs. In these study opportunity beliefs formation process was investigated using the grounded theory method. A qualitative research plan was designed and conducted 23 interviews with entrepreneurs from the food industry in Tehran(Iran). Based on the research findings the third person opportunity belief formation process comprised of Receiving environmental signals, fantasizing, calling data, searching information, subjective analysis of opportunities stages and the first person opportunity belief formation process comprised of Own assessment and seeking solutions stages. Moreover Market needs, financial capital and industry defects were identified as external influencing Factors and Interest in production and self-employment motivation as internal influencing Factors and Industry experience, knowledge and optimism as intermediating factors. Keywords: opportunity beliefs, Entrepreneurial opportunity, Grounded theory