عنوان پایان‌نامه

شناسایی فرصتهای خرید و فروش اینترنتی کتاب (مطالعه موردی مرکز نشر دانشگاهی)



    دانشجو در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی فرصتهای خرید و فروش اینترنتی کتاب (مطالعه موردی مرکز نشر دانشگاهی)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 237;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 56667
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    امیر مانیان

    در دهه اخیر اینترنت و تجارت الکترونیک، شکل تجارت در سازمان ها را به طور کلی دگرگون ساخته است و ساختار سازمان ها، روابطشان با مشتریان و شرکا و ذینفع هایشان را تغییر داده است. این تغییر شکل ناشی از نیروهای رقابتی بیرونی، نیروهای پنج گانه پورتر، مانند: افزایش دسترسی رقبا، وابستگی تامین کنندگان و مشتریان به اطلاعات، مشتریان تحصیل کرده، نوآوری سریع، افزایش پیچیدگی محصولات جدید و غیره می باشد. پذیرش سریع وب سایتها به عنوان یک وسیله تجاری باعث شده تا روش های سنتی تجارت به کلی دگرگون شود.بنابراین شرکتهایی دارای مزیت رقابتی خواهند بود که آگاهانه و به طور اثربخش وارد دنیای تجارت الکترونیک شوندبر این اساس در این پژوهش قصد داریم به کمک مدل تشخیص فرصت موریسون به شناسایی وارزیابی ورتبه بندی فرصتهای خریدوفروش اینترنتی کتاب بپردازیم. روش انجام این پژوهش کیفی ومطابق با مراحل فرایند رسمی تشخیص فرصت موریسون انجام شده است.بدین ترتیب که پس از بررسی متون تطبیقی وبااستفاده از داده های رسمی سازمانهای مرتبط با وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات ومرکزنشردانشگاهی ,سایت خانه کتاب و.... به بررسی وتحلیل وپیش بینی روندهای موثر در این زمینه پرداخته شد ودر نهایت با مصاحبه با خبرگان و صاحبان کسب وکار اینترنتی کتاب و... ضمن بررسی فرصتهای حوزه خریدوفروش اینترنتی کتاب در داخل وخارج کشور فرصتهای موجود در خرید وفروش اینترنتی کتاب به شرح ذیل شناسایی وارزیابی ورتبه بندی گردید: 1-سرویس دهی وارائه خدمات 2-بازاریابی الکترونیکی 3-سیاستهای تشویقی کلید واژه ها: شناسایی فرصت,تجارت الکترونیک,خریدوفروش اینترنتی,روندهای موثر,کتاب
    Abstract
    in recent decade Internet and e-commerce have changed the the trade structure basically and and organizations` structure, their customer relationships and partners and stakeholders have changed. This change is caused by external competitive forces, Porter's five forces, such as: increasing of access to competitors, dependence of suppliers and customers to information, educatedcustomers , rapid innovation, increasing of the complexity of new products, etc. The quick acceptance of website as a trade method caused to change the traditional trade approaches. Therefore ,companies with intelligent and effectiveness entering into ecommerce world have competitive advantages.According to this research , we identify, evaluate and rank the opportunities of Buy-sell of book in the internet based on Morrison's opportunity identification model. The method of doing this research is qualitative and based on the process of Morrison`s identification model Hence, after comparative literature review of the official information for related organization to Minisrry of ICT,Iran University Press, the website of khaneh ketab and …We analysed and forecasted the effective trends in this field and finally we interviewed the experts and the owners of internet business of books.Also with reviewing of opportunities e-shopping of book in/ outside the country, the opportunities of Sell-buy of book are classified as follow: 1 - Service 2 – e- Marketing 3 - Incentive policies Keywords: opportunities identifying, e-commerce, e-shopping, effective processes, book