عنوان پایان‌نامه

شناسایی و اولویت بندی عنوامل موثر در بازاریابی شرکتهای تعاونی مصرف استان آذربایجان شرقی با استفاده از تکنیک AHP



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و اولویت بندی عنوامل موثر در بازاریابی شرکتهای تعاونی مصرف استان آذربایجان شرقی با استفاده از تکنیک AHP" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001782;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 63006
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

    به منظور شناسایی و اولویت گذاری عواملی که به توسعه بازاریابی در شرکتهای تعاونی مصرف در استان آذربایجان شرقی می انجامد تلاش شده است تا در این پایان نامه آمیخته بازاریابی مناسب برای شرکت های تعاونی مصرف شناسایی و با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی AHP رتبه بندی شوند. درخت سلسله مراتب بکار گرفته شده در این تحقیق دارای سه سطح است. در سطح اول هدف تحقیق، در سطح دوم عوامل آمیخته بازاریابی خدمات(7P) و در سطح سوم شاخص های مربوط به هر یک از عوامل آمیخته بازاریابی گنجانده شده است. جامعه آماری تحقیق کل تعاونی های مصرف استان آذربایجان شرقی می باشند که تعداد 121 تعاونی با 476 نفر مدیرعامل و عضو هیئت مدیره را شامل میشود. در این تحقیق در مرحله اول(شناسایی عواملی موثر بر بازاریابی شرکتهای تعاونی مصرف در استان آذربایجان شرقی) به دلیل وجود سه طبقه مجزا در جامعه آماری، شامل شرکتهای فعال، غیرفعال و در دست اجرا، از روش نمونه گیری طبقه بندی استفاده شده است. داده های آماری تحقیق از طریق پرسشنامه اول برای شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی گردآوری شده و با پرسشنامه دوم که پرسشنامه مقایسات زوجی است، اولویت گذاری شده اند. براساس یافته های تحقیق محصول با 5/31 درصد و قیمت 5/19 درصد بالاترین درصد تاثیر را در بین عوامل آمیخته بازاریابی دارند. در سطح سوم نیز کیفیت و کارکرد محصولات، فروش اعتباری، مارک تجاری، آگاهی و تبلیغات و نیز ارایه تخفیفات مناسب مهمترین عوامل موفقیت بازاریابی در شرکت های تعاونی مصرف استان می باشند.
    Abstract
    ندارد