عنوان پایان‌نامه

ارائه فرایند ایجاد معماری منطقه¬ای سیستمهای هوشمند حمل و نقل درون شهری تهران با استفاده از مطالعات تطبیقی



    دانشجو در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه فرایند ایجاد معماری منطقه¬ای سیستمهای هوشمند حمل و نقل درون شهری تهران با استفاده از مطالعات تطبیقی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت امور شهری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53779
    تاریخ دفاع
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    مجتبی امیری

    این پژوهش به شناسایی راهکاریی برای ایجاد معماری منطقه ای سیستم های هوشمند حمل و نقل کلانشهر تهران از طریق مطالعات موردی می پردازد. در این راستا در ابتدا ضرورت وجود معماری ITS در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. سپس دو معماری شاخص حال حاضر جهان به نام معماری ملی ITS امریکا و معماری چارچوبی اروپا معرفی و به طور مفصل بحث گردیدند. در انتها نیز با نظرسنجی از کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران فرآیندهای ضروری برای ایجاد معماری سیستم های هوشمند حمل و نقل تهران مورد شناسایی قرار گرفتند. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارشناسان و متخصصین حمل و نقل و ترافیک شهر تهران شاغل در سازمان هاو شرکت های خصوصی می باشد که نمونه آماری نیز از بین همین متخصصان و سازمان های مختلف انتخاب شده اند. پس از طراحی پرسشنامه و سنجش روایی و پایایی آن، مجموع تعداد 55 پرسشنامه به روش نمونه گیری تصادفی توزیع گردید که 35 پرسشنامه تکمیل و به محقق بازگردانده شد. از آزمون های t تک نمونه ای و آزمون فریدمن برای سنجش میزان اهمیت سئوالات پرسشنامه استفاده گردید. نتایج نشان داد گزینه های مطرح شده از اهمیت های متفاوتی در دیدگاه کارشناسان برخوردارند و مهمترین گزینه از دیدگاه ایشان "شناسایی نیازها و خدمات کاربری" است. در انتها با توجه به نتایج حاصل از توزیع پرسشنامه و نظراتی که کارشناسان امر خارج از سئوالات پرسشنامه مطرح نموده بودند، یک فرایند کلی برای ایجاد معماری منطقه ای ITS شهر تهران تهیه و تدوین گردید.